TS Group

TS-Technology har vunnet kontrakt for produsertvann anlegg til Gudrun plattformen.

Pressemelding   •   feb 18, 2011 15:49 CET

TS Group med TS-Technology har vunnet nok en kontrakt for rensing av produsert vann offshore. Selskapets egenutviklede CFU (Compact flotation unit) skal installeres på Statoils plattform Gudrun.

Selskapets egenutviklede CFU (Compact flotation unit) skal installeres på Statoils plattform Gudrun.  Deler av dekket til Gudrun bygges av Aibel i Haugesund og skal sammenstilles ved Aibels verft i løpet av 2013.

TS-Technology sin kompakte flotasjonsenhet og flertrinnsløsning i en tank har et stort fortrinn med hensyn til rensekapasitet og lavere utslipp til sjø, kombinert med lav vekt, liten plass, og konkurransedyktig pris.

TS-Technology vurderer kontrakten til Gudrun plattformen som et viktig gjennombrudd for selskapet på norsk sokkel. Kontrakten inneholder i tillegg til et CFU anlegg, også leveranse av en hydrosyklon pakke. TS-Technology har ansvaret for den totale leveransen til Aibel.

For oss er dette enda en bekreftelse på at teknologien også fanger stor interesse hos oljeselskapene på norsk sokkel sier daglig leder i TS-Technology Bjørn Simonsen og Terje Kornberg som er ansvarlig for kontrakter og prosjekter.

TS Technology signerte ved årsskiftet også to kontrakter i Kina med leveranse i andre og tredje kvartal i år, og opplever nå stor pågang fra oljeselskap og engineering selskap worldwide. Det er planlagt flere tester de nærmeste ukene i Asia og på norsk og engelsk side av sokkelen, og vi er godt i rute med og fylle ordreboken for 2011 sier daglig leder Bjørn Simonsen.