TUI Norge

TUI lanserer TUI Shop

Pressemelding   •   nov 23, 2016 12:35 CET

TUI er med 80 % av sitt salg på nett en av nordens største e-handelsaktører. For å møte kundenes etterspørsel etter reiserelaterte produkter har TUI nå lansert en egen TUI Shop, en portal for online shopping.

– Våre kunder har lenge etterspurt muligheten til å kjøpe produkter før og etter reisen, og da først og fremst reiserelaterte produkter og ting med Bamsemotiv. Vi har lett etter en passende løsning og jobber nå med å optimalisere shopen i henhold til våre kunders ønsker, sier Patrick Törn, Head of Ancillaries hos TUI.

Verdens sterkeste bjørn, og barnas absolutte favoritt, Bamse, får egen kategori i webshopen. Blant produkter med Bamsemotiv finnes trillekoffert, håndklær og badeutstyr. I tillegg tilbys produkter innen hjem, elektronikk og skjønnhet. Totalt inneholder TUI Shop mer enn 400 produkter og 40 ulike merkevarer.

– Det er veldig spennende for oss å endelig kunne lansere TUI Shop, her kan vi tilby gode priser og merverdi for våre kunder, sier Törn.

TUI Card vil bli en integrert del av shopen og kunder vil etter hvert kunne handle med opptjente poeng. TUI Shop vil også gjøres tilgjengelig i vår egen app, som i dag er lastet ned av mer enn 500.000 brukere.

Her finner du nye TUI Shop:

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly Nordic, Nazar og WonderCruises.

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2014/15 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1069m. Gruppen har ca. 76.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 140 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).