Xledger

Tussa velger Xledger

Pressemelding   •   mar 22, 2018 08:34 CET

Tussa er et ledende energi- og kommunikasjonskonsern med hovedkontor i Ørsta på Sunnmøre. Forretningsområdene er kraftproduksjon, kraftomsetning, IKT og installasjon. Tussa har fokus på nyskaping og effektivitet. Nå flyttes forretningsprosessene til Xledger.

Behov for forenkling

-Vi hadde et ERP-system som var modent for utskifting. Gamle tradisjonelle systemer er dyre å vedlikeholde og spiller sjelden på lag med ny teknologi, forteller regnskapssjef i Tussa, Knut Øyvind Myklebust. Det lå litt i kortene at vi skulle bytte til en nyere versjon av samme system, men vi innså at vi egentlig ikke har behov for store tilpasninger og skreddersøm. Vi gjør i hovedsak det samme som alle andre innenfor regnskap og økonomi, og valgte derfor å sjekke ut flere løsninger. Totalt vurderte vi fem ERP-systemer, forteller Myklebust.

En løsning å vokse med

-Det vi fikk se av funksjonalitet i Xledger overgikk det vi fikk se hos de andre. Xledger er et standardsystem, og det betyr at all funksjonalitet vi trenger allerede er på plass. Utfordringen med tradisjonelle systemer er at de kan utvikles i ulike retninger, og det blir fort veldig omfattende. Nå ser vi frem til å automatisere prosesser som fakturahåndtering, timeføring og føring av reiseregninger. Og ikke minst ser jeg frem til bedre rapportmuligheter med sanntidsdata, sier Myklebust.

Xledger vokser og vi ser at det vil komme nye ting fremover som vi kan få nytte av i vår utvikling av konsernet, avslutter Myklebust.

Xledger er et norsk softwareselskap som utvikler og leverer det webbaserte forretningssystemet Xledger. Med mer enn 10 års erfaring med skybaserte tjenester er Xledger i dag det mest omfattende forretningssystemet i nettskyen. Xledger er alltid tilgjengelig på alle brukerflater og gir brukerne umiddelbar tilgang til oppdatert selskapsinformasjon. Systemet utvikles kontinuerlig og benytter det siste innen internett- og sikkerhetsteknologi. Mer enn 9000 selskaper benytter i dag Xledger som sitt forretningssystem. Xledger har kontorer i Norge, Sverige, USA og England.