TV 2

TV 2 flytter til Bjørvika

Pressemelding   •   jan 20, 2016 09:00 CET

I begynnelsen av 2018 flytter TV 2 til det kommende Diagonale-bygget i Bjørvika i Oslo. Kontrakten ble underskrevet i går kveld.

- Dette er en stor dag for oss i TV 2, etter snart 25 år på Karl Johan. Etter en grundig prosess, med 48 potensielle aktører har vi nå funnet TV 2s nye lokaler i Oslo. Nå ser vi frem i mot flytting i 2018, sier TV 2-sjef Olav T. Sandnes.

- Den siste tiden har vi jobbet tett med to alternativer for å finne den beste løsningen for TV 2. Valget var ikke opplagt, men vi falt til slutt ned på Diagonale, som er et spennende bygg med en fantastisk beliggenhet, både som utgangspunkt for TV-produksjon, og for våre ansatte, forteller Sandnes.

Å flytte fra Karl Johansgate til Bjørvika gir også TV 2 betydelig lavere leiekostnader.

- Selv om vi flytter til et nytt bygg i et sentralt område, er dette en vesentlig kostnadsbesparelse for TV 2. I tillegg får vi et moderne og fleksibelt bygg samt at vi får anledning til å være med å definere, og forhåpentligvis styrke Bjørvika som et spennende byutviklingsområde, sier Olav T. Sandnes.

Leiekontrakten er på 12 år, og er inngått med A9 Palekaia AS, som eies 50% av HAV Eiendom AS og 50% av Thongård AS.

- Vi er meget fornøyd med å få TV 2 inn i Diagonale, sier styrets leder i A9 Palekaia AS, Øystein Trøseid. TV 2 passer godt inn i bygget og i Bjørvika, og vi ser med glede frem til et godt samarbeid med TV 2.

2017 blir et hektisk år for alle i TV 2. På sensommeren flytter TV 2 i Bergen inn i nye Media City, samtidig som sykkel-VM arrangeres der med TV 2 som partner. Under et halvt år senere blir det flytting i Oslo.

Kontakt:

TV 2: Organisasjons – og kommunikasjonsdirektør Sarah Willand, Tlf. 936 36305, mail: sarah.willand@tv2.no.

A9 Palekaia: Bernt Norby Skøien, Tlf. 99701312, mail: Bernt.skoien@haveiendom.no.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.