TV 2

TV 2 går for mer bonderomantikk

Pressemelding   •   nov 29, 2016 09:45 CET

Jakten på kjærligheten fortsetter på TV 2. Det populære tv-konseptet går dermed inn i sin 14. sesong.

I høstens sesong har TV-seerne fulgt med bøndene Audun, Martin, Axel-Tobias og Sondre.

-Jeg tør å påstå at årets sesong er verdens beste reklame for å melde seg på programmet. Bønder og friere har nok en gang bydd på seg selv, og det har jo endret livet til flere av dem. To par fra årets sesong er stormende forelsket. Ett av parene har allerede planer om å flytte sammen og gifte seg, sier Katarina Flatland (27), som har vært programleder for ”Jakten på kjærligheten” siden 2014.

Programdirektør i TV 2, Jarle Nakken mener tematikken, å jakte på kjærligheten, alltid vil være aktuell.

Jakten på kjærligheten er et solid format, selv 13 år etter første sesong. I fjor gjorde vi noen redaksjonelle grep og en grundig evaluering av programmet for å fornye det for seerne. Det er viktig for å utvikle programmet i en retning som henger med i tiden. Formatet er et sterkt TV 2-brand, og vi ser absolutt potensiale i en ny sesong.

Programleder Katarina Flatland håper at bønder i ulike aldre fra hele landet vil søke.

-Både kvinner og menn som driver gård og ønsker å finne den store kjærligheten, er velkommen til å sende brev eller epost. Man kan og søke på vegne av en bonde. Jeg håper virkelig bønder landet over lar seg inspirere, og søknadsskjema ligger allerede ute. Jeg kan garantere at de som søker, ikke vil angre på det, sier hun.

Det er foreløpig ikke satt noen søknadsfrist

Søknadskjema finner du her.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.