TV 2

TV 2 og Canal Digital enige om ny avtale

Pressemelding   •   mai 25, 2016 17:00 CEST

TV 2 og Canal Digital har inngått en ny distribusjonsavtale, og alle sendinger vil gå som normalt til Canal Digitals kunder.

- Vi er glade for at våre kunder får se TV 2s sendinger fra fotball-EM og andre store sportsbegivenheter i sommer. Vi er også enige om å fortsette samarbeidet med å utvikle gode og fremtidsrettede TV-tjenester til glede for TV-seerne, sier Ragnar Kårhus, administrerende direktør i Canal Digital.

- Dette er en avtale TV 2 kan være veldig godt fornøyd med og som sikrer at vi kan fortsette et godt samarbeid med Telenor i formidling av vårt innhold for fremtiden, sier Kjetil Nilsen, direktør for distribusjon og teknologi i TV 2.

Kontakt:

Canal Digital: Kenneth Tjønndal Pettersen, tlf: 982 57 555

TV 2: Organisasjons – og kommunikasjonsdirektør Sarah Willand, tlf: 936 06 305

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.