TV 2

TV 2 og NEP inngår rammeavtale om produksjon

Pressemelding   •   nov 03, 2016 15:00 CET

TV 2 AS og NEP Norway AS har inngått en rammeavtale om leveranse av teknisk produksjon for de nærmeste årene. Som en del av avtalen vil NEP ta over eierskapet til TV 2-selskapet OB-Team, som i dag leverer teknisk personell og teknikk til TV 2s tv-produksjoner, samt til andre kunder.

Styreleder i OB-Team og direktør i TV 2, Øivind Johannessen, uttaler at TV 2 ser frem til å få tilgang til NEPs globale teknikkressurser og kompetanse.

- I et marked med økende behov for investeringer og innovasjon vil OB-Team ha et mer naturlig hjem i NEP-gruppen enn i TV 2, sier Johannessen.

NEP Norway AS er en del av NEP Wordwide Network og 100 % eid av NEP Group, med hovedkvarter i Pittsburgh, USA.

Kontaktinformasjon:

TV 2 AS: Kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl, tlf 928 60 363, mail jan-petter.dahl@tv2.no

NEP Norway AS: Adm. dir. Lise Heidal, tlf. 905 55 444, mail lheidal@nepgroup.com

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.