TV 2

TV 2 sender direkte fra Norges største håndball-cup

Pressemelding   •   mai 10, 2016 12:18 CEST

Fredrikstad Cup landets største håndball-cup for barn og unge mellom ni og 18 år.Turneringen har 706 påmeldte lag og 10.500 deltakere.

Lørdag 14. og søndag 15. mai kan du følge kampene fra hovedbanen i Fredrikstad direkte på TV 2 Sportskanalen og TV 2 Sumo. I de 14 tv-sendte kampene finnes representanter fra alle regionene til Håndballforbundet, og geografisk spenner lagene seg fra Bodø i nord, Sotra i vest, Elverum i øst og Kristiansand i sør.

- Dette er håndballens svar på Norway Cup. To dager fylt med idrettsglede, spenning og lokalt engasjement. For oss som sportskanal er dette et privilegium å få formidle,sier Vegard Jansen Hagen, sportssjef i TV 2.

Kampene kommenteres av tidligere landslagsmålvakt og TV 2-ekspert Frode Scheie.

- Det å få spille en TV-kamp er et minne for livet for unge spillere. Derfor ønsker TV 2 skape en best mulig ramme for å ta vare på øyeblikket og levere en produksjon som viser at vi tar spillerne, sporten og turneringen på alvor, forteller Jansen Hagen.

De åtte timene med direktesendt håndball-fest fra hovedbanen i Fredrikstad Cup produseres med fire kamera og blir levert av OB Team.

Lørdag 14. mai

14:30 Gutter 15 Stjørdal Blink (Region Midt) Gjerdrum (Region Øst)
15:08 Jenter 14 Sotra (Region Vest) Hvaler (Region Øst)
15:36 Jenter 15 Stranda (Region Vest) Oppsal (Region Øst)
16:14 Gutter 13 Vålerenga (Region Øst) Hødd (Region Vest)
16:42 Jenter 14 Frogner (Region Øst) Tune (Region Øst)
17:10 Gutter 15 Vestre Bærum (Region Øst) Nøtterøy (Region Sør)
17:43 Gutter 14 Runar (Region Sør) Bodø (Region Nord)
18:06 Jenter 15 Fareskov (Danmark) Ullensaker/Kisa (Region Øst)

Søndag 15. mai

14:00 Gutter 14 Haslum (Region Øst) Rolvsøy/Sarpsborg (Region Øst)
14:28 Jenter 15 Lillestrøm (Region Øst) Sandar (Region Sør)
15:06 Gutter 13 Elverum (Region Innlandet) Nordstrand (Region Øst)
15:31 Verdensrekordforsøk ferdighetskast
15:52 Jenter 16 Våg (Region SørVest) Lisleby (Region Øst)
16:30 Jenter 14 Øssia (Region Øst) Fet (Region Øst)
16:58 Gutter 15 Fjellhammer (Region Øst) Bønes (Region Vest)
17:34 Finale Skill Challenge

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.