Holiday Autos Nordic

Tyskland har de beste veikroene

Pressemelding   •   jul 09, 2012 14:05 CEST

Tyskland har Europas beste veirestauranter. I alle fall hvis en nordmann får velge. Det viser en ny undersøkelse fra Holiday Autos. Til tross for konkurransen med de mer tradisjonelle matlandene som Italia og Frankrike synes nesten hver tredje nordmann at Tyskland står for den beste veimaten.

– Det kan virke litt overraskende at Tyskland topper listen, ferierende nordmenn i bil setter pris på helheten og der vinner tyskerne, sier Anna Madsen, nordisk Markedssjef i Holiday Autos.

– Tyske veikroer blir satt pris på eksempelvis ofte for god service og rene toaletter.

Som i Norge så har maten du får kjøpt langs veiene forandret seg mye i Europa de siste 20 årene. Nå tilbyr de fleste veirestauranter lette og sunne måltidsalternativer.

– Selvfølgelig finnes det fortsatt fettdryppende schnitzler, men det er også lett å finne friske og sunne matalternativ.

– Flere nordmenn innser nok også at de kan være tøffere å kjøre i mange timer når man har en stor og fet kjøttbit i magen.

Veikroenes popularitet bygger mye på deres praktiske plassering langs de store veiene. Ofte finnes det eksempelvis lekeplasser for barn som gjør at alle i familien koser seg. De som søker store gastronomiske opplevelser bør fortsatt kjøre et stykke bort fra de store motorveiene, uansett land.

– De som er villige til å bruke litt ekstra tid kan ofte finne koselige småbyer langs de store motorveiene, sier Anna Madsen.

Spørsmål: Hvilket land i Europa synes du har de beste veirestaurantene?

Tyskland - 32 procent

Frankrike - 11 procent

Danmark - 12 procent

Italia - 7 procent

Norge - 5 procent

Sveits - 2 procent

Østerrike - 2 procent

Spania - 2 procent

Holland - 1 procent

Portugal - 1 procent

Polen - 1 procent

Vet ikke: - 24 procent

Holiday Autos undersøkelse ble gjennomført våren 2012 og ble besvart av 1305 nordmenn.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Richard Yams, richard.yams@agerapr.se, Tel: 0046 070 666 65 38

Om Holiday Autos
Holiday Autos er verdens største leiebilformidler med leiebiler på mer enn 5000 destinasjoner rundt omkring i verden. I Norden finnes Holiday Autos i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Holiday Autos er et heleid datterselskap av Holiday Autos International som eies av Sabre Holdings, et av verdens største reiseselskap. www.holidayautos.no