TUI Norge

Ukens Ferietips: Bestill sydentur når solen skinner

Pressemelding   •   jul 30, 2016 07:00 CEST

- Etterspørselen er jo det som først og fremst påvirker prisene, og det er ingen tvil om at vi får litt feriepanikk og bestiller sydentur når det er dårlig vær her hjemme. Sommeren i Norge er alltid ustabil, og vi blir like overrasket hvert år, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

Fun Fact: Nordmenn booker sommerferie døgnet rundt, men de fleste ser ut til å gjøre det i arbeidstiden ca. kl 11.00.

Slik får du mest for pengene:

1. Book i varmen - Det er hundrelapper å spare på å bestille reise når solen skinner

2. Reis i morgen eller når alle andre er på jobb – Hvis du likevel er sent ute med å bestille sommerferie og er fleksibel på avreise: Kast deg på en siste minutts-reise eller reis i september eller oktober.

3. Meld deg på nyhetsbrev – Alle flyselskap og reisearrangører sender sine beste tilbud til sine nyhetsbrevabonnenter. Følg med og vær rask dersom du finner noe du liker.

TUI Nordic/Star Tour er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Selskapet ble grunnlagt i 1973 og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og cruise. Noen av de mest populære reisemålene er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 inngått i den verdensledende reisekonsernet TUI Group som i dag omfatter over 220 varemerker i 180 land, åtte flyselskap med mer enn 140 fly og 4800 reisebyråer i 16 land. Totalt har TUI Group mer enn 30 millioner kunder hvert år og over 55 000 ansatte i 31 land.