Skintech

Ultherapy, en ikke-kirurgisk ultralydbehandling

Pressemelding   •   nov 01, 2013 15:18 CET

Hva er Ultherapy?
Et ansikt kan fortelle mange historier, og mens rynker kan si “erfaring”, kan søvnighet si “lei”. Kirurgi har lenge vært et alternativ, men nå finnes Ultherapy, en ikke-kirurgisk ultralydbehandling for å motvirke effektene av tid og gravitasjon på huden din. Det geniale med denne 30-60 minutters ansiktsbehandlingen er at den bruker kroppens egne regenerative respons til forsiktig og gradvis gjenopprette huden og det underliggende vevet.

Hvordan virker Ultherapy-behandlingen?
Som med andre ultralyd-prosedyrer, plasseres en applikator på huden din som projiserer et bilde på en skjerm. Bildet hjelper terapeuten med å planlegge behandlingen. Det samme applikatoren blir så brukt til å sende ørsmå punkter av fokusert ultralyd-energi på akkurat riktig dybde under huden for å gi ønsket effekt, mens overflaten av huden forblir uforstyrret. Hudens reaksjon på energien er å stimulere veksten av nytt kollagen. En gradvis oppstramming igangsettes, noe som resulterer i en naturlig løft av huden over tid.

Hva skiller denne behandlingen fra andre kosmetiske behandlinger?
Ultherapy er den eneste ikke-kirurgiske behandling som gjør det mulig for terapeuten å se under hudens overflate, og spesifikt behandle de samme dyptliggende lagene av vev som leger adresserer ved kirurgiske ansiktsløft. Evnen til å behandle meget presist fra innsiden og ut, både selve huden og de underliggende vevs-lag, sikrer både tilfredsstillende og trygge resultater, uten nedetid.

Hvordan føles det?
Det kan oppleves ubehag mens behandlingen pågår, men den er midlertidig, og signaliserer at kollagenproduksjonen er igangsatt. Smerteterskelen varierer fra pasient til pasient, og terapeuten vil diskutere alternativer for å gjøre opplevelsen så god og smertefri som mulig. Pasienter forlater vanligvis behandlingen fornøyd og begeistret over forbedringene som kommer.

Hva kan jeg forvente etterpå?
Du kan gå tilbake til normale aktiviteter umiddelbart, og det er ingen spesielle tiltak du må gjøre. Huden kan virke litt øm straks etter behandlingen, men all rødhet bør forsvinne i løpet av noen få timer. Det er ikke uvanlig å oppleve litt hevelse i noen dager etter inngrepet, og prikking/ømhet ved berøring i et par uker etter inngrepet, men dette er av mild karakter og forbigående. Andre, mindre vanlige, ettervirkninger, for eksempel midlertidige små områder av blåmerker eller nummenhet, kan forekomme. Din lege vil eventuelt vurdere dette sammen med deg.

Er Ultherapy trygt?
Ultralydenergi har i over 50 års vært brukt innen medisin, og er generelt akseptert som trygt. Kliniske studier har bevist sikkerheten av også dette nyeste bruksområdet.

Hva slags resultater kan jeg forvente?
Regenereringen av kollagen startes med bare én behandling, og effekten vil komme gradvis i løpet av to til tre måneder. Ytterligere forbedringer kan også vises opptil seks måneder etter en behandling. Noen pasienter kan ha nytte av mer enn én behandling. Synlige effekter inkluderer løft og toning av slapp hud. I FDA kliniske studier hadde eksempelvis ni av ti pasienter et merkbart, betydelig løft av øyebrynene. Dette gav igjen mindre hudslapphet på øyelokket og et mer åpent, ungdommelig utseende på øynene totalt. Pasientene rapporterte også om fastere og strammere hud i andre områder i ansiktet. Et usynlig resultat av behandlingen gjennom etableringen av ny kollagen og elastin, bidrar videre til å styrke huden innenfra.

Hvem er en god kandidat for Ultherapy?
En god kandidat for Ultherapy har gjerne hud som er synlig, og ofte følbar, ”avslappet”. Eksempelvis er en senket øyebryn-linje eller slapp hud på øyelokkene ofte blant de første tegnene på aldrende hud. Selv om Ultherapy ikke er en erstatning for kirurgi generelt, oppleves det ofte som et godt alternativ for pasienter som ikke føler seg klar for kirurgiske inngrep.

Skintech AS er et ungt og dynamisk selskap som driver import og videresalg av medisinsk-kosmetiske systemer som mikrofokusert ultralyd, lasere, IPL og radiofrekvens. Vi fører også tre medisinsk-kosmetiske krem og peeling serier, DermaCeutic, Mene & Moy og Caviar of Switzerland, samt Canfield fotodokumentasjonssystemer med mulighet for analyse og simulering av behandlingsresultater.