Brilleland

Vårens brilletrender

Pressemelding   •   mai 09, 2014 10:51 CEST

Den mørke vinteren er forbi og vi vender blikket mot en lys og optimistisk vår. Dette setter tydelig preg på trendene denne sesongen, som kjennetegnes av friske farger og et nettere uttrykk.

Våren 2014 vil bugne av lette, friske farger. I den varme enden av fargeskalaen ser vi bl.a. cerise, korall, oransje og aprikos, mens lilla, deminblå, turkis og ismint dominerer blant de kalde fargene. Lillafargen Radiant orchid utnevnes som årets farge og går igjen i mange av vårens innfatninger. En vil også se flere nyanser av diskrè bruntoner som er en fin, nøytral base i en brillegarderobe.

Inspirasjon fra fortiden

Retro- og vintageinspirasjonen fra 60- og 70-tallet står fortsatt sterkt, representert av fasonger som cat-eye, runde panto og pilot. Brillene vil bli noe større, men likevel lettere i uttrykket med tynnere innfatninger, gjerne i flerfarget eller transparent plast. Vi vil også se mer av bohemstilen som representeres av runde former, lyse pastellfarger og blomsterdetaljer.

Økologiske briller

Nytt av året er ECOcetate – innfatninger laget av nedbrytbar plast basert på cellulose.
Kombinert med en børstet overflate, ser brillene like organiske ut som de er.

Solbriller i regnbuens farger

80-tallets speilglass og fargegraderte glass er kommet for å bli. I vår kan du velge og vrake blant de fleste farger fra de fleste designere. Velg glass med toner i blått, grønt eller oransje for et sporty uttrykk, eller de mer feminine, sarte fargene som gull, rosa eller lilla.

Detaljer i gyllent metall pynter solbrillene både til dame og herre, og fremhever solbrun hud.

I løpet av 30 år har Brilleland vokst seg frem til å bli en av Norges ledende optikerkjeder, der lave priser og høy kvalitet går hånd i hånd med faglig ekspertise. Vi er en del av Grand Vision, verdens største optikerkjede, og gjør store innkjøp av kvalitetsprodukter slik at besparelsen kommer våre kunder til gode.

Vi har autoriserte optikere i alle våre butikker. Vi har spesialkompetanse på alt fra klinisk optometri, kontaktlinser, progressive briller, arbeidsplassoptikk, synstrening med mer.