Aker BioMarine

Valensa International skal benytte Superba(TM) Krill Olje til sine ledd- og øyeprodukter

Pressemelding   •   des 08, 2009 13:58 CET

Det norske bioteknologi selskapet Aker BioMarine har signert en langsiktig og global leveranseavtale med Valensa International. Valensa skal benytte Superba(TM) i Krill Oljebaserte ledd- og øyeprodukter hvor Aker BioMarine er eksklusiv leverandør. Som en del av avtalen skal Ake BioMarine og Valensa sammen gjennomføre kliniske studier som skal dokumentere den unike effekten Superba(TM) Krill Olje har som en ingrediens i Valensas patenterte formuleringer.

"Vi er opprømt over å få muligheten til å jobbe med Valensa, denne avtalen markerer Superba(TM) Krill Oljes inngang i leddproduktmarkedet. Dette er den største kategorien innen kosttilskudd, og representerer et markedet på UDS 3.4 milliarder bare i USA.", sier Matts Johansen, Aker BioMarine's Konserndirektør for salg and marketing. "Til sammenlikning er leddmarkedet 300% større enn hjerte- og karkategorien, og er naturligvis et interessant marked å komme seg inn i."

Valensa skal benytte Superba(TM) Krill Olje i sine målrettede kosttilskuddsformuleringer i samspill med flere andre av deres proprietære ingredienser, slik som Zanthin® Natural Astaxanthin. I en separat pressemelding send fra Valensa siteres CEO Dr. Rudi E. Moerck: " Den økte effekten vi ser av formuleringer som inneholder Krill Olje, gir selskaper som oss mulighet til å redusere størrelsen på kapslene forbruker tar. Dette er en av årsakene for å benytte Superba(TM) Krill Olje in Valensa's formuleringer".

"Jeg er svært glad for at Valensa har valgt Superba(TM) Krill Olje", sier Hallvard Muri, CEO i Aker BioMarine. "Akkurat som oss, har Valensa tatt en farmasiliknende tilnærming til kosttilskudd når det gjelder kvalitet og klinisk dokumentasjon. Vi har en sterk partner i Valensa, med komplimenterende verdier. Som vi gjør med alle våre kunder, ser vi frem imot å bidra til Valensas suksess i marketing og salg av deres Superba(TM) Krill Oljebaserte produkter rettet mot konsument markedet".

Om Valensa International
Hovedkontor i Eustis, Florida USA (nære Orlando), Valensa International er en ledende og forskningsbasert utvikler og tilbyder av høykvalitets- og naturbasert kosttilskudd og functional-food. Valensa's sertifiserte organiske produksjonsfasiliteter ligger i et beskyttet furuskogholt.

Valensa Omega-3 brands inkluderer Tresalbio(TM) Supercritical Chia Seed Extract ChiaGold(TM) Stabilized Chia Seed Oil, ChiaMax(TM) Low-Fat Whole Grain, Z-Omega(TM)3-6-9, Cranberol® Cranberry Seed Extract and AstaCran® Astaxanthin-Cranberry Seed Extract. Andre varemerkebeskyttede ingredienser inkluderer Zanthin® Natural Astaxanthin, SpiruZan(TM) Spirulina & Astaxanthin Complex, USPlus® Prostate Formula and Palmetto Rosso(TM) Saw Palmetto Extracts. Functional food brands inkluderer ChiaMax(TM) Omega-3 Low-Fat Whole Grain products. Målrettede brands inkluderer Cran-Gyn(TM) Women's Health Formula and Nanocosanol(TM) Policosanol Dispersion.

Valensa er bevisst en miljøvennlig produksjonsprosess og gode arbeidsforhold for dem som arbeider i feltene og i produksjonsprosessen.

For mer informasjon fra Aker BioMarine, kontakt:
Hallvard Muri, President & CEO, tlf. +47 24 13 00 00
Matts Johansen, Konserndirektør, Salg and Marketing, tlf. +47 916 30 120