Veeam

Veeam Cloud Provider-programmet fortsetter veksten på over 100 prosent

Pressemelding   •   des 06, 2013 14:37 CET

Veeam® Software, innovativ leverandør av løsninger for sikkerhetskopiering, replikering og virtualiseringsadministrasjon for VMware vSphere og Microsoft Hyper-V, annonserte i dag at Veeam Cloud Provider (VCP)-programmet fortsetter å øke inntektene i forhold til fjoråret med over 100 prosent, som er enda raskere enn selskapets totale vekst. VCP-programmet tilbyr fleksibel månedlig og fast lisensiering for å oppfylle behovene til leverandører av hosting, managed service og cloud.

Programmets vekst har blitt fremmet av pågående produktutvikling, slik som den nylige utgivelsen av Veeam Backup & Replication™ v7. Dette introduserte funksjoner av særlig interesse for tjenesteleverandører, inkludert:

·  Innebygd WAN-akselerasjon: opptil 50 ganger raskere D2D2C (disk-to-disk-to-cloud)-sikkerhetskopiering
·  GFS-bevaring: konfigurerbare grandfather-father-son (GFS)-bevaringspraksiser for arkivering av sikkerhetskopier
·  Selvbetjent gjenoppretting og en RESTful API: for enkel integrasjon med tjenesteleverandørportaler
·  Forbedret støtte for VMware vCloud Director: fullstendig synlighet av vCD-infrastruktur samt sømløs sikkerhetskopiering og gjenoppretting av vApps og virtuelle maskiner (VM-er)
·  VirtualLab for Replicas: for å strømlinjeforme testing av katastrofegjenoppretting og sette eksakte kopier i funksjon (for opplæring, feilsøking, oppdateringstesting osv.)
·  Analyse før distribusjon: for å strømlinjeforme innlemmelsen av nye klienter

Veeam introduserte også nylig Veeam Cloud Provider-katalogen for å koble tjenesteleverandører til Veeams over 80 000 kunder og 20 000 forhandlere verden rundt. Mange av disse ønsker å utvide den lokale distribusjonen av Veeam eksternt. VCP-tjenestetilbudene omfatter et sted for lagring av sikkerhetskopier, vertstjenester for eksakte kopier og gjenopprettinger i nettskyen.

”VCP-programmets suksess vitner om den økende etterspørselen etter nettskybaserte tjenester og behovet for leverandører av verts- og administrerte tjenester som kan beskytte klientene deres med moderne databeskyttelse,” sier Ratmir Timashev, Veeams administrerende direktør. ”Historisk sett har vi tjent mest på faste VCP-lisenser, men nå opplever vi en sterk økning i månedlig utleie. Faktisk utgjør utleie nå 45 prosent av vår totale VCP-avkastning. Vi oppfyller et kritisk behov i bransjen for tjenesteleverandører, og resultatet er at VCP-programmet nå utgjør en betydelig andel av vår årlige avkastning.

”Vi regner tjenesteleverandører som partnere,” fortsetter Timashev. ”Derfor lanserte vi nylig VCP-katalogen, som kobler VCP-er til kunder og forhandlere som ønsker seg sikkerhetskopiering og katastrofegjenoppretting i nettskyen. Vi utvidet nylig katalogen til å inkludere sikkerhetskopiering og katastrofegjenoppretting som tjeneste, samt VM-er med vert beskyttet av Veeam. Suksessen til partnerne våre er avgjørende for vår suksess, og den utvidede katalogen vil fremme veksten i hele økosystemet.”

Veeam Cloud Provider-programmet har for øyeblikket over 4000 tjenesteleverandør-deltakere verden over. Månedlig utleie er tilgjengelig i over 70 land fra mer enn 50 Veeam-aggregatorer. Faste lisenser, som er ideelle for langsiktige klientkontrakter, er også tilgjengelige fra tusenvis av Veeam-forhandlere verden over. Veeam tilbyr også spesielt tilpassede VCP-støtteressurser i alle de større verdensregionene, inkludert Nord-Amerika, Latin-Amerika, Stillehavsasia, Europa, Midtøsten og Afrika.

VCP-programmet gjør tjenesteleverandører i stand til å markedsføre seg med maksimal differensiering og maksimale inntektsmuligheter. Tjenesteleverandører kan tjene mer ved å tilby et større utvalg av tjenester for databeskyttelse og -administrasjon, øke kundenes tilfredshet med sterkere databeskyttelse og raskere responstid når VM-er eller data må gjenopprettes, samt redusere kostnadene ved å strømlinjeforme daglige administrasjonsoppgaver.

Som det beste webhosting-selskapet i Europa og det tredje beste i verden (kilde: Netcraft), har OVH.com også en voksende nettskyvirksomhet. OVH.com valgte Veeam som leverandør av avansert sikkerhetskopiering, replikering og gjenoppretting for sine Virtual Private Server- og Dedicated Cloud-tilbud. Med verdens største datasenter designer OVH.com mange av sine egne løsninger, som inkluderer å bygge sine egne fysiske servere. Men: ”Vi kunne ikke inngå kompromisser når vi skulle bygge vår egen sikkerhetskopiteknologi,” sier Miroslaw Klaba, direktør for FoU i OVH.com. ”Veeam er veletablert og passer perfekt inn med våre nettskytilbud. Vi testet flere andre, men valgte Veeam grunnet deres høye pålitelighet.

Om Veeam Software

Veeam® is Modern Data Protection™ - providing powerful, easy-to-use and affordable solutions that are Built for Virtualization™ and the Cloud. Veeam Backup & Replication™ delivers VMware backup, Hyper-V backup, recovery and replication. This #1 VM Backup™ solution helps organizations meet RPOs and RTOs, save time, eliminate risks and dramatically reduce capital and operational costs. Veeam Backup Management Suite™ provides all the benefits and features of Veeam Backup & Replication along with advanced monitoring, reporting and capacity planning for the backup infrastructure. Veeam Management Pack™ (MP) extends enterprise monitoring to VMware through Microsoft System Center and also offers monitoring and reporting for the Veeam Backup & Replication infrastructure. Veeam also provides free tools for the virtualization community.

Founded in 2006, Veeam currently has over 20,000 ProPartners and more than 80,000 customers worldwide. Veeam’s global headquarters are located in Baar, Switzerland, and the company has offices throughout the world. To learn more, visit http://www.veeam.com.