Veeam

Veeam kåret til 2013 HP AllianceOne Partner of the Year

Pressemelding   •   jun 13, 2013 15:00 CEST

Veeam® Software annonserte i dag at det har fått tildelt prisen HP AllianceOne Partner of the Year Award for konvergert lagring under HP Discover i Las Vegas.

Prisen HP AllianceOne Partner of the Year Award for konvergert lagring hedrer Veeam Software for de dramatiske forbedringene i Recovery Time Objectives (RTO) brukerne kan oppnå ved å kombinere Veeam Backup & Replication™ med HP StoreVirtual Storage og HP 3PAR StoreServ Storage snapshots. Veeam Explorer™ for SAN Snapshots er integrert i Veeam Backup & Replication, og leverer unike funksjoner som gjør at HP StoreVirtual- og HP 3PAR StoreServ-brukere kan gjenopprette virtuelle VMware-maskininer (VM-er), eller individuelle filer og e-poster direkte fra HP lagrings-snapshots uten å måtte distribuere agenter eller verter på VM-er. Følgelig opplever brukerne kortere RTO-er for gjenoppretting av VM-, fil- og applikasjonselementer direkte fra SAN snapshots. VM snapshots kan migreres automatisk til HP StoreOnce Backup Systems eller HP StoreEver LTO-6 Tape Storage for å oppfylle behov for datalagring over lengre tid. Fordelene ved å kombinere Veeam Backup med HP Converged Storage inkluderer dessuten betydelige reduksjoner i sikkerhetskopieringstider og lagringsforbruk. For eksempel reduserte Vallejos saniterings- og flomkontrolldistrikt i California sikkerhetskopieringstiden sin med 64 prosent, og dataforbruket 9 ganger ved hjelp av Veeam Backup med HP StoreOnce Backup-systemer.  Veeam Backup & Replication kombinert med HP Converged Storage leverer kraftig, brukervennlig og rimelig priset moderne databeskyttelse som er bygd for virtualisering.

“Veeam regner HP som en avgjørende strategisk partner,” sier Ratmir Timashev, administrerende direktør i Veeam Software, “og kundene setter nå sin lit til vår felles løsning for å beskytte sine VMware- og Hyper-V-arbeidsbelastninger. Vår kommende utgivelse av Veeam Backup & Replication v7 kommer til å styrke dette forholdet ytterligere ved å tilføre muligheten til å sikkerhetskopiere fra HP StoreVirtual Storage og HP 3PAR StoreServ Storage snapshots, noe som kommer til å forbedre recovery point objectives (RPO-er) stadig mer.”

”Veeam har blitt anerkjent som HP AllianceOne Partner of the Year i kategorien for konvergert lagring for Veeam Backup & Replication, som kan kombineres med HP StoreVirtual Storage og HP 3PAR StoreServ Storage snapshots for rask og effektiv gjenoppretting av individuelle filer og e-poster,” sier Doug Oathout, visepresident, Channel and Alliances, Enterprise Marketing, HP. “Veeam har demonstrert sin ekspertise på dette området ved å utvikle denne innovative sikkerhetskopierings- og gjenopprettingsløsningen for kundene sine, og baner dermed vei for mer fleksible virksomheter.”

Ytterligere informasjon om HP Discover 2013 er tilgjengelig på http://h30614.www3.hp.com/discover/home

Om Veeam Software

Veeam® Modern Data Protection™. Vi mener at dagens IT-krav har forandret seg, og at fortidens problemer med sikkerhetskopiering – høye kostnader, økt kompleksitet og manglende kapasitet – ikke lenger er akseptabelt for noen organisasjon.  Veeam tilbyr kraftige, brukervennlige og rimelige løsninger som er Built for Virtualization™ og nettskyen – en perfekt match for et moderne datasenter.

Veeam Backup & Replication™ er VMware-sikkerhetskopiering, Hyper-V-sikkerhetskopiering, gjenoppretting og replikering. Denne ledende VM Backup™-løsningen hjelper organisasjoner til å oppfylle RPO og RTO, spare tid, eliminere risikoer samt dramatisk redusere kapital- og driftskostnader. Veeam Backup Management Suite™ kombinerer Veeam Backup & Replication og Veeam ONE™ i én integrert løsning for å beskytte virtualiseringsinvesteringer, øke administratorers produktivitet og bidra til å redusere daglige administrasjonsrisikoer.  Veeam Management Pack™ (MP) utvider bedriftsovervåkning til VMware via Microsoft System Center. Veeam tilbyr også gratis verktøy for virtualiseringssamfunnet.