Veeam

Veeam melder om betydelig vekst i bedriftsmarkedet med Jack Henry & Associates som nyligste mottakere av Modern Data Protection for 4000 virtuelle maskiner

Pressemelding   •   aug 30, 2013 13:41 CEST

Selskapet rapporterer om 300 prosent vekst i forhold til forrige kvartal i anskaffelsen av bedriftskunder: Avdekker Backup & Replication v7 under VMworld, spesialkonstruert med bedriftsspesifikke funksjoner

VMworld 2013, stand nr. 1629 – San Francisco, California: 28. august 2013

Veeam® Software, innovativ leverandør av løsninger for sikkerhetskopiering, replikering og virtualiseringsadministrasjon for VMware vSphere og Microsoft Hyper-V, annonserte i dag voksende suksess i bedriftsmarkedet, som gjenspeiler at flere bedrifter velger Modern Data Protection™ idet virtualisering fortsetter å distribueres i rekordfart. Veeam rapporterer om 220 prosent vekst i forhold til fjoråret når det gjelder antallet bedriftsavtaler[1] inngått i 2. kvartal av 2013 sammenlignet med 1. kvartal av 2013. Veeam melder også om det sterkeste kvartalet i selskapets historie når det gjelder anskaffelsen av bedriftskunder, med 300 prosent vekst i 2. kvartal av 2013 sammenlignet med 1. kvartal av 2013.

Nye bedriftskunder av Veeam inkluderer Jack Henry & Associates, Inc. (NASDAQ: JKHY), Vestas Wind Systems A/S, BNP Paribas, Swiss Re, TrendMicro, Norwegian Cruise Line, Roswell Park Cancer Institute, REHAU AG & Co., Ferretti Group og School District of Palm Beach County – alle har valgt Veeam, som nå beskytter over 4 millioner virtuelle maskiner verden over.

”Veeams produkter presterte eksepsjonelt godt under en nylig nøkkeldatasenter-migrering, med solid ytelse innen replikering, sikkerhetskopiering og gjenoppretting av miljøene våre,” sier Michael Brittenham, Director of Corporate Systems i Jack Henry & Associates, et S&P 400-selskap som støtter mer enn 11 300 finansinstitusjoner med prosessorkjerner og tilleggsløsninger. ”Det faktum at vi kan administrere vår store bedriftsdistribusjon av Veeam fra en sentral konsoll, var også en avgjørende faktor for oss da vi valgte Veeam som vår standardløsning for moderne databeskyttelse for mer enn 4000 virtuelle maskiner.”

Vestas Wind Systems A/S er verdens ledende utvikler og produsent av vindturbiner, som bruker vindenergi til å produsere strøm. Vestas har hovedkvarter i Århus i Danmark, har 19 000 ansatte og en teknologiinfrastruktur som inkluderer to datasentre. ”Veeams Backup & Replication-produkt er lett å bruke, og kraftig og fleksibelt i ethvert moderne vSphere-bedriftsmiljø”, sier Alan Madsen, teknisk sjef, Hardware & Framework / Group Finance & Operations i Vestas Wind Systems. ”Hver gang vi tar en sikkerhetskopi eller gjenoppretter noe, er vi overrasket over produktets ytelse og snarrådighet.”

”Vår voksende fremdrift og markedsandelen vår i bedriftsmarkedet er et resultat av betydelige bedriftskontrakter, styrkede relasjoner til fremstående partnere som Softchoice, rekordstor selskapsvekst totalt sett, og en rekke produkt- og bransjepriser,” sier Ratmir Timashev, president og administrerende direktør i Veeam. ”Med 88 prosent av Fortune 500 som Veeam-kunder og en vekst innen virtuelle maskiner som Veeam beskytter på 74 prosent i forhold til fjoråret, fremmer Modern Data Protection bedriftsdistribusjonen av en ny type sikkerhetskopiering for kritiske applikasjoner.”

”Når det gjelder sikkerhetskopiering, trenger bedrifter databeskyttelse som fjerner barrierene til ekstern sikkerhetskopiering, reduserer backup-vinduene og øker gjenopprettingsmulighetene,” sier Eric Sheppard, forskningssjef, Storage Software for IDC. ”Veeams evne til å levere disse bedriftstilpassede funksjonene, kombinert med de høye nivåene av virtualiseringsbruk i store organisasjoner, er viktige bidragsytere til deres nylige vekst på markedet for databeskyttelse og gjenopprettingsprogramvare.”

Veeams fremdrift innen bedrifter fortsetter med det nylige tilskuddet av Veeam Backup & Replication v7, spesialkonstruert med nye bedriftsspesifikke funksjoner for å understøtte den voksende etterspørselen. Løsningen omfatter to epokegjørende innovasjoner, innebygd WAN-akselerasjon og sikkerhetskopiering fra Storage Snapshots, for å imøtekomme utfordringene mange store organisasjoner står overfor, inkludert enorme datavolumer, stadig mindre backup-vinduer og strengere recovery point og recovery time objectives (RPO og RTO). Veeam Backup & Replication v7 introduserer også 7 ytterligere markedsledende funksjoner og mer enn 75 andre nye funksjoner/forbedringer, inkludert Veeam Explorer for Microsoft SharePoint, VMware vCloud Director-integrasjon, selvbetjent gjenoppretting av VM-er og gjestefiler og støtte for integrerte taper.

Deltakere på VMworld 2013 oppfordres til å besøke stand 1629 for den første offentlige fremvisningen av Veeam Backup & Replication v7. For ytterligere informasjon om Veeam, gå inn på http://www.veeam.com.

[1] Avtaler med en avkastning på over $ 100 000 for Veeam. Faktisk kundeforbruk kan være høyere, da Veeam selger direkte gjennom Veeam ProPartner-kanalprogrammet.

Om Veeam Software

Veeam® Modern Data Protection™. Vi mener at dagens IT-krav har forandret seg, og at fortidens problemer med sikkerhetskopiering – høye kostnader, økt kompleksitet og manglende kapasitet – ikke lenger er akseptabelt for noen organisasjon.  Veeam tilbyr kraftige, brukervennlige og rimelige løsninger som er Built for Virtualization™ og nettskyen – en perfekt match for et moderne datasenter.

Veeam Backup & Replication™ er VMware-sikkerhetskopiering, Hyper-V-sikkerhetskopiering, gjenoppretting og replikering. Denne ledende VM Backup™-løsningen hjelper organisasjoner til å oppfylle RPO og RTO, spare tid, eliminere risikoer samt dramatisk redusere kapital- og driftskostnader. Veeam Backup Management Suite™ kombinerer Veeam Backup & Replication og Veeam ONE™ i én integrert løsning for å beskytte virtualiseringsinvesteringer, øke administratorers produktivitet og bidra til å redusere daglige administrasjonsrisikoer.  Veeam Management Pack™ (MP) utvider bedriftsovervåkning til VMware via Microsoft System Center. Veeam tilbyr også gratis verktøy for virtualiseringssamfunnet.