Veeam

Veeam produserer sterkeste kvartal i selskapets historie med 100 prosent vekst i forhold til fjoråret

Pressemelding   •   jul 31, 2013 14:23 CEST

Veeam® Software, en innovativ leverandør av løsninger for sikkerhetskopiering, replikering og virtualiseringsadministrasjon for VMware vSphere og Microsoft Hyper-V, annonserte i dag rekordresultater for andre kvartal av 2013, og fortsetter dermed sin kontinuerlige vekst knyttet til salg, partnere og ansatte basert på sine Modern Data Protection™-løsninger. Totale bestillingsinntekter økte med 100 prosent i 2. kvartal 2013 sammenlignet med samme periode i 2012, og inntekter fra nye lisensbestillinger vokste med 96 prosent i samme periode. Veeam kan også melde om 299 prosent vekst innen Veeam Backup & Replication™ for Microsoft Hyper-V-virksomheten i andre kvartal av 2013 sammenlignet med samme periode i 2012.

”Forventningene til det nye Veeam Backup & Replication v7, kombinert med veksten av sikkerhetskopiering og replikering for Hyper-V-virksomheten vår, har produsert det beste kvartalet i Veeams seks år lange historie,” sier Ratmir Timashev, administrerende direktør i Veeam. “Den kombinerte veksten knyttet til kunder, partnere og ansatte har medført den høyst nødvendige ansettelsen av Peter Ruchatz som markedsføringssjef. Hans påviste bakgrunn med å utvikle vellykkede programmer for markedsføring og merkevarebygging knyttet til globale teknologiprodukter som er skalerbare, er et uvurderlig gode for oss på veien mot å oppnå større markedsandeler på verdensbasis innen moderne databeskyttelse.”

Ruchatz slutter seg til Veeam fra Salesforce.com, hvor han var visepresident for markedsføring for den sentrale EMEA-regionen. Før det jobbet han i Microsoft i sju år i felt- og produktmarkedsføringsroller, blant annet som sjef for global produktmarkedsføring tilknyttet programlansering, konkurranse og prissetting.

Veeam annonserte også Insight Venture Partners som ny strategisk forretningspartner, og som del av dette forholdet skaffet Insight seg en minoritetsandel.

Veeam mottok flere prestisjetunge bransjepriser i 2. kvartal av 2013, inkludert de følgende:

• Plassert av Gartner, Inc. i “Visjonære”-kvadranten i Magic Quadrant for Enterprise Backup/Recovery Software.
  • Kåret til Best of TechEd 2013 i kategorien for sikkerhetskopiering og gjenoppretting. The Best of TechEd Award, med Microsoft og Windows IT Pro som medsponsorer, anerkjenner Microsoft-partnere som tilbyr innovative produkter og tjenester til bransjen.
  • HP AllianceOne Partner of the Year Award for konvergert lagring under HP Discover i Las Vegas.
  • Sølv i 2013 “Rising Star” Award under det europeiske GTDC-toppmøtet i Barcelona. The Global Technology Distribution Council representerer alle de ledende IT-distributørene verden over.

Ytterligere høydepunkter fra 2. kvartal 2013 inkluderer:

• Nedtelling til Veeam Backup & Replication v7: Veeam har avduket en ny versjon av sin prisbelønte flaggskip-programvare, som blir tilgjengelig senere i sommer. Utgivelsen introduserer 2 innovasjoner innen avbruddsforebygging – innebygd WAN-akselerasjon og -sikkerhetskopiering fra Storage Snapshots – samt 7 revolusjonerende funksjoner og 50 andre nye forbedringer.
  • Kundevekst: Over 9300 nye kunder, som gir over 73 000 nåværende betalende kunder totalt.
  • Nye partnermarginer og -vekst: Økte incitamenter i det nordamerikanske ProPartner-programmet, som gir enda større margin når Veeam selges sammen med godkjente VMware- og Microsoft-produkter, mens den verdensomspennende partnerbasen har vokst til mer enn 19 000.
  • Nye patenter: Veeam ble tildelt to patenter i USA for nøkkelfunksjoner i Veeam Backup & Replication, for umiddelbar VM-gjenoppretting og støtte for unike funksjoner slik som SureBackup®, Universal Application Item Recovery (U-AIR®) og On-Demand Sandbox. Den underliggende teknologien for disse patentene og funksjonene er Veeams innovative vPower®-teknologi.
  • Utvidelse og vekst av Veeam Cloud Provider Program (VCP): VCP-programmet har blitt utvidet med tilskuddet av Veeam Backup Management Suite™. Programmet tilbyr fleksibel månedlig utleie og fast lisensiering for å oppfylle behovene til leverandører av hosting, administrerte tjenester og nettskyen. VCP-programmet har vokst til mer enn 3000 deltakere verden over, med månedlig utleie av virtuelle maskiner (VM) tilgjengelig i mer enn 70 land fra mer enn 50 Veeam-utleiere, og faste lisenser nå tilgjengelig fra tusenvis av Veeam-forhandlere.

Om Veeam Software

Veeam® Modern Data Protection™. Vi mener at dagens IT-krav har forandret seg, og at fortidens problemer med sikkerhetskopiering – høye kostnader, økt kompleksitet og manglende kapasitet – ikke lenger er akseptabelt for noen organisasjon.  Veeam tilbyr kraftige, brukervennlige og rimelige løsninger som er Built for Virtualization™ og nettskyen – en perfekt match for et moderne datasenter.

Veeam Backup & Replication™ er VMware-sikkerhetskopiering, Hyper-V-sikkerhetskopiering, gjenoppretting og replikering. Denne ledende VM Backup™-løsningen hjelper organisasjoner til å oppfylle RPO og RTO, spare tid, eliminere risikoer samt dramatisk redusere kapital- og driftskostnader. Veeam Backup Management Suite™ kombinerer Veeam Backup & Replication og Veeam ONE™ i én integrert løsning for å beskytte virtualiseringsinvesteringer, øke administratorers produktivitet og bidra til å redusere daglige administrasjonsrisikoer.  Veeam Management Pack™ (MP) utvider bedriftsovervåkning til VMware via Microsoft System Center. Veeam tilbyr også gratis verktøy for virtualiseringssamfunnet.