Veidekke ASA

Veidekke vokser stort i Nord-Norge

Pressemelding   •   jun 03, 2013 15:29 CEST

Veidekke Entreprenør AS, Distrikt Nord, har sitt geografiske virkeområde i Nordland, Troms og Finmark, samt på Svalbard. Virksomheten omfatter alt fra bygging av offentlige og private næringsbygg til store anleggs­prosjekter. Noe av veksten i Nord kommer av at Veidekke i september 2012 kjøpte 80 % av aksjene Hammerfest Entreprenør med 28 ansatte og ca 80 millioner kroner i årlig omsetning.

Satser lokalt og regionalt

- Vi ønsker å være både en lokal og regional entreprenør med bred kompetanse og kunnskap om Nord-Norge. Så har vi det store Veidekkekonsernet i ryggen når vi skal løse komplekse utfordringer eller om vi tar på oss oppgaver som krever større ressurser enn de vi rår over. Slik som i det store anleggsprosjektet vårt på Svalbard og rassikringen i Lofoten, forteller Robertsen.

Ønsker flere kolleger

- Vi trenger nå flere ansatte på mange områder. Vi annonserer i disse dager etter erfarne ingeniører, alt fra drifts- og anleggsledere til prosjektledere og prosjektutviklere. Spesielt ønsker vi å styrke oss innen bygg og prosjektutvikling som er et satsingsområde for oss.

Fagarbeidere rekrutterer vi løpende gjennom våre prosjekter, i tillegg satser vi på å knytte til oss 5-6 lærlinger i året. Og håper jo selvsagt på mange gode søkere fra vår langstrakte landsdel, avslutter Robertsen.

For mer informasjon kontakt:

Distriktsleder Ronny Robertsen, tlf 97 98 30 84, ronny.robertsen@veidekke.no

Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 21 05 77 91 / 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er et av Skandinavias ledende entreprenørselskap og eiendomsutviklere med en omsetning på 20 milliarder kroner (2012) og 6.300 ansatte. Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus samt veivedlikehold. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for HMS er likestilt med våre økonomiske mål. Veidekke kjennetegnes ved en sterk bedriftskultur med involvering og medeierskap som viktige byggesteiner. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen rundt 20 % av aksjene i konsernet. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.