Ventelo

Ventelo forenkler struktur og ledelsesmodell

Pressemelding   •   nov 02, 2010 15:47 CET

Ventelo strømlinjeformer organisasjonen mot Bedrift og Wholesale-segmentet. Det fører til noen endringer i ledelsen.

Etter sammenslåingen av "gamle" Ventelo og BaneTele går nå Ventelo inn i neste fase som et fullintegrert selskap. Det medfører enkelte endringer i struktur og ledelse av selskapet.

Administrerende direktør Stig Herbern får en sterk ledergruppe samlet innenfor ett operativt selskap. Den nye ledelsesmodellen trer i kraft 1. november.

Åsmund Løset blir viseadministrerende direktør og leder for Networks/Drift.

Jan Morten Ruud blir direktør med ansvar for Produkt/Teknologi. Ruud var tidligere administrerende direktør i BaneTele.

Laurent Mahieu blir direktør for forretningsområdet Bedrift. Dette inkluderer forhandlere, kundeservice og distribusjon. Mahieu startet i Ventelo i august.

Ronny Bråthen fortsetter som direktør for forretningsområdet Wholesale.

Øyvind Lien er direktør for forretningsområdet Privat.

Per Morten Torvildsen har i denne fasen valgt å fratre som administrerende direktør i Ventelo Marked og konserndirektør i Ventelo as. I tillegg fratrer Torleif Nesheim som IT-direktør.

Om Ventelo:

Ventelo er Norges nest største tilbyder av komplette tele- og datakommunika-sjonstjenester til privat-, bedrifts- og grossistmarkedet. Konsernet består av forretningsområdene Ventelo Privat, Ventelo Bedrift og Ventelo Wholesale, det heleide datterselskapet Broadnet, samt Ventelo Networks, som har ansvaret for konsernets tekniske produksjon av teletjenester.