Epson Norge

Verdens første kontorsystem som lager nytt papir av papiravfall

Pressemelding   •   des 03, 2015 07:55 CET

Epson har utviklet det man anser for å være verdens første kompakte kontorsystem som lager nytt papir av papiravfallet på kontoret uten at det kreves vann i prosessen. Dermed endres hele papirsyklusen. Systemet kalles PaperLab og makulerer gamle dokumenter sikkert og gjør avfallet om til nytt papir.

PaperLab vil kunne produsere papir av alle forskjellige størrelser, tykkelser og typer - fra vanlig kontorpapir og visittkort, til papir som er farget eller dufter.

Som en av verdens ledende virksomheter innen utskrift har Epson lenge vært involvert i hva som skjer med papiret som brukes i selskapets skrivere. Dette er bakteppet for den nye teknologien som endrer hele papirets syklus. Med PaperLab tilstreber Epson å gi papiret ny verdi og stimulere til gjenvinning.

En prototype av PaperLab vil bli demonstrert i Tokyo mellom 10. og 12. desember på Tokyo Big Sight (Tokyo International Exhibition Center). PaperLab vil bli satt i produksjon i Japan fra begynnelsen av 2016 og er ventet introdusert i resten av verden på et senere tidspunkt.

Les mer om PaperLabs funksjoner: http://global.epson.com/newsroom/2015/news_20151201.html

Spesifikasjoner:

NameThe PaperLab office papermaking system
Dimensions (w x d x h)2.6 x 1.2 x 1.8 meters (excluding projecting parts)
Paper production speed14 sheets per minute (A4 sheets)
Paper that can be producedSizes: A4 & A3Types: Office paper, business card paper, and other paper of various thicknesses. Color paper (cyan, magenta, yellow, and colors formed by mixing these colors).
Paper that can be recycledOrdinary copy paper (A4 & A3)
Commercialization2016

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD-projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 73.000 ansatte i 94 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1655 ansatte og en omsetning på 1540 millioner euro i regnskapsåret 2012. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050