Shortcut AS

Verdens ledende shipping messe bruker app

Pressemelding   •   jun 05, 2013 18:21 CEST

NorShipping

I disse dager går en av verdenst største shipping messer av stabelen hos Norges Varemesse i Lillestrøm. Med over 1000 utstillere fra mer en 50 land er dette en stor event. I tillegg til utstillingene er det en rekke seminarer knyttet til messen. Et sentralt fokusområde for årets messe er å være en god area for å nettverksbygging.

Messe appen

Shortcut har utviklet en app for messen som gjør det enkelt å finne frem på messen og knytte nye relasjoner. I tilleg fungerer appen som en notatblokk for de besøkende.

Med appen på mobilen er det slutt på forvirringen når du står midt i vrimmelen av mennsker i en av de store messehallene. Du finner raskt ut hvor du er, og hvor du finner den utstilleren eller det produktet du søker. I tillegg kan man enkelt markere hvilke utstillere det er viktig for deg å besøke og knytte notater til disse. Derved kan man forberede seg på messen og etterpå følge opp nye relasjoner man knytter mens man er der slik at man får mest mulig ut av besøket.

For utstillerne er dette en ny dynamisk kanal for å knytte kontakter og tilgjengeliggjøre produktinformasjon. For arrangøren er det en ny kanal der man hele tiden kan sende ut nyheter og viktige meldinger til besøkende mens messen pågår.

«Etter første dag har mer enn 1000 besøkende lastet ned appen, og tilbakemeldingene er veldig gode.», sier Torunn Eikanger, Prosjektleder hos Norges Varemesse.

Shortcut utvikler særdeles brukervennlige apper til alle mobile plattformer. Siden 2008 har vi laget apper i verdensklasse for flere av Norges største selskaper, deriblant Hafslund, Ruter, Securitas, MatPrat, Posten, Statoil og Nordea. Vi har i løpet av 5 år vokst til 15 ansatte som alle brenner for godt interaksjonsdesign og smarte tekniske løsninger.