Sweco Norge AS

- Verdens mest bærekraftige stand

Pressemelding   •   feb 06, 2013 15:20 CET

- Vi jakter studenter som ønsker å utgjøre en forskjell og hva er vel bokstavelig talt mer naturlig enn å ha en stand som er ett hundre prosent bærekraftig? spør kommunikasjonssjef i Sweco, Stefan Okstveit. Denne uken er selskapet en av utstillerne på jakt etter talenter på Næringslivsdagene ved NTNU.

Sweco stiller som mange andre ingeniøravhengige selskaper opp på Karrieredagen på NTNU denne uken. Konkurransen om å kapre de største talentene blir stadig hardere og er en høyt prioritert oppgave for selskaper som Sweco.

- Det har alltid vært viktig å rekruttere de beste studentene, men det har blitt enorm konkurranse de siste årene og dette året vil nok bli et nytt toppunkt. Det er et klart resultat av den enorme etterspørselen vi har etter denne type arbeidskraft og mangelen på tusenvis av ingeniører, sier kommunikasjonssjef Stefan Okstveit.

- Vi har stor tro på fremtidens ansatte og det fokus og engasjement de har på bærekraftige løsninger. Karrieredagen på NTNU er en arena der studentene er oppsøkende og nysgjerrige. Vi ser på dette som en ypperlig mulighet til å få studentene i dialog og gjennom det bli litt bedre kjent med hverandre, noe vi vet er avgjørende når de velger sted å søke jobb etter endt utdanning, forteller Okstveit.

Bærekraftig stand

Til årets studentaktiviteter stiller Sweco med en utarbeidet bærekraftig stand - en veggmonter i returpapir. Foruten å være utviklet av resirkulert materiale, er standen designet for å være lett å montere og mest mulig miljøvennlig for transport.

- Vi har stort fokus på bærekraft og løsninger for fremtiden. Derfor er det helt naturlig med en bærekraftig stand som kanskje er verdens mest miljøvennlige messestand, avslutter Okstveit.

Her er en kort og informativ video på Youtube som viser hvordan standen fungerer - link

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Stefan Okstveit, kommunikasjonssjef i Sweco Norge AS
Mob.: 975 78 299, E-post: stefan.okstveit@sweco.no

Sweco er et internasjonalt selskap som tilbyr tverrfaglige ingeniør- og miljøfaglige tjenester innen planlegging og prosjektering av bygninger, bærekraftig by- og arealutvikling,energi, industri, infrastruktur, offshore, vann og miljø.