Adecco Norge AS

Verdensledende IT-rekrutteringsselskap til Norge

Pressemelding   •   feb 16, 2016 10:48 CET

- Modis er en annen måte å tenke IT-bemanning og – rekruttering på, sier Kyrre Sveholt, leder for den norske delen av selskapet, som etablerer seg i Norge denne uken.

Merkevaren Modis er et satsningsområde for Adecco Group, verdens største bemannings- og rekrutteringsbyrå. Selskapet er allerede blant de ledende i USA, Canada, Storbritannia, Frankrike, Belgia, Italia og Polen. I tiden som kommer vil Modis etablere seg i flere europeiske land – i Skandinavia er Norge først ute.

- Vi har selvfølgelig ambisjon om å bli ledende på dette området også i Norge, sier Sveholt. – IT og teknologi er et område der vi fortsatt ser stor mangel på arbeidskraft. Det investeres i store IT- og teknologiprosjekter i de fleste bransjer, kanskje spesielt i offentlig sektor. For at disse skal bli vellykket er vi helt avhengig av å klare å tiltrekke de beste talentene for å jobbe på disse. Og her er Norge i global konkurranse, legger han til.

Sveholt sier at Modis er basert på prosesser som innebærer en helt annen tilnærming til rekruttering av IT-personell enn det vi har sett tidligere. – Når man forholder seg til spisskompetent IT-personell som er veldig ettertraktet, så tenker vi nytt.

For Modis i Norge innebærer det å ha valgt seg ut noen områder de skal være aller best på; infrastruktur og nettverk, Microsoft Dynamics, test og ledelse, utvikling, samt brukerstøtte. – Vi tar utgangspunkt i hvor vi ser det vil være størst behov for kompetanse i årene framover, og det vi som jobber i Modis er aller best i. Vi skal ikke kunne alt, men de vi kan skal vi kunne best. Det vil bli vårt viktigste konkurransefortrinn.

Adecco er et landsdekkende bemanningsselskap med over 70 kontorer og avdelinger. Vi har over 5000 medarbeidere i jobb, hver dag. Adecco tilbyr midlertidige og faste stillinger i norsk næringsliv og offentlig sektor.