BrandMaster

Vermont Holding – GANT, Karl Lagerfeld, Tiger of Sweden med fler, velger BrandMaster

Pressemelding   •   okt 11, 2016 14:33 CEST

Vi er stolte av å kunne informere at Vermont Holding, som representerer merker som GANT, Karl Lagerfeld, Peak Performance, Tiger of Sweden med flere, har valgt BrandMaster MRM som sitt Marketing Resource Management system.

Vermont Holding Company Inc. ble etablert med hensikt om å innføre høykvalitets klesmerker i Tjekkia, Slovakia og Ungarn. I dag representerer de sterke merkevarer som GANT, Karl Lagerfeld, La Martina, Peak Performance, Barbour, Nautica, Tiger of Sweden, Odd Molly, Cremieux og har over 70 butikker og nesten 500 ansatte.

En utfordring å holde alle merkevarenes materiell oppdatert

Å administrere så mange merkevarer på tvers av flere markeder innebærer koordinering av store mengder bilder og markedsmateriell. Hvert år lanseres det nye kolleksjoner for hvert av klesmerkene. Dette betyr store mengder med nytt materiell og bilder, samt behov for å styre bruken av utdatert materiell.

For å få tilgang til materiell fra de ulike klesmerkene brukte Vermont FTP-servere til å motta og lagre dette. Dette gjorde materiell tilgjengelig, men var ikke optimalt i forhold til brukervennelighet, finne riktig materiell og administrere bruker-rettigheter. Bilder måtte manuelt nedskaleres i størrelse, kuttes og navngis for bruk på tvers av ulike plattformer som print, sosiale medier og nettside – noe som resulterte i mye manuelt arbeid, mindre gjennbruk av materiell og manglende synergier på tvers av markedene.

Alt samlet i én løsning

Vermont kommer til å benytte seg av BrandMaster sitt Digital Asset Management System for å få kontroll på markedsmateriell, bilder og kampanje-relatert materiell fra de ulike klesmerkene de representerer. Hvert klesmerke vil få sitt eget dedikerte område i løsningen. Fil-format og beskjæring av bildene genereres automatisk av systemet ved behov, noe som sørger for at riktig versjon av bildet blir brukt i en hver situasjon. Kraftig søk kombinert med enkel kategorisering, tagging og auto-gjenkjennelse vil gi Vermont helt nye måter for å finne og gjenbruke materiell. Med alt materiell samlet i én løsning kan prosesser som planlegging, distribusjon og informasjon bli optimalisert – noe som vil føre til kortere time-to-market og full kontroll på merkevarene.

BrandMaster vil integreres mot Vermont sitt nye nettsted, gjennom integrasjon med Drupal CMS-system, for å gjøre det enkelt å publisere bilder i korrekt format uten ekstra steg. Madeo, BrandMaster sin partner i Øst Europa, vil stå for Vermont sin nye nettside og utvikle et nettsted som representerer de ulike klesmerkene. Nettstedet vil senere også inneholde nettbutikk hvor både bilder og informasjon om produktene vil komme fra BrandMaster, som vil spille rollen som et PIM-system (Product Information Management System).

Vi ønsker Vermont og deres merkevarer velkommen som kunder og ser frem til godt samarbeid i årene som kommer.

BrandMaster tilbyr systemløsninger og tjenester knyttet til Brand Management og Marketing Resource Management. BrandMaster er til stede i over 45 land, og håndterer kunder som Statoil, DNB, Telia, Mercedes-Benz, Helly Hansen og DNV GL.

BrandMaster MRM er en nettbasert markedsføringsplattform (SaaS), utviklet for å hjelpe deg å planlegge, samle, dele, tilpasse og distribuere ditt markedsføringsmateriell i alle kanaler.