Eniro

Vestlendinger til tannlegen etter julen

Pressemelding   •   jan 29, 2014 12:56 CET

(Oslo 29. januar 2014) Det kan virke som det ble litt for mye godt i julen for vestlendingene. Sammenlignet med desember viser søkestatistikk fra Gule Sider i januar en dobling i søk etter tannleger blant vestlendingene.

På topplisten over søkeord som har økt mest fra desember til januar finner vi tannleger på førsteplass og ordet tannlege på femte plass.

– Det er mulig god mat og søtsaker i julen gikk hardt utover tennene, eller så er det kanskje først er nå etter en travel jul, at folk tar seg tid til å oppsøke tannlegen, kommenterer Renate Morken, kommunikasjonssjef for Gule Sider.

Hotell, spisesteder og Napoli
Julen til tross, det kan virke som at vestlendingene ikke er helt ferdig med å kose seg. På topp 10-listen finner vi også søkeordene hotell, spisesteder og Napoli.

Topp 10 søketrender for Vestlandet (prosentvis økning fra desember til januar):

1. tannleger   94,2 prosent

2. kart   79,8 prosent

3. rørlegger   57,0 prosent

4. hotell   45,7 prosent

5. tannlege   33,9 prosent

6. takstmann   25,0 prosent

7. fylkesmannen   22,3 prosent

8. spisesteder   20,9 prosent

9. advokater   17,3 prosent

10. Napoli   14,5 prosent

Gulesider.no brukes ukentlig av 1,7 millioner nordmenn og i tillegg benytter  en halv million av oss Gule Sider på mobilen. Gule Siders søketall gir derfor en god indikasjon på hva nordmenn er mest opptatt av.

For mer informasjon:

Renate Morken, kommunikasjonssjef Gule Sider/Eniro
mob: 476 03 968,
e-post: renate.morken@eniro.com

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.