WebOn Group

Vi feirer nok en referanse innen byggevare!

Press Release   •   Aug 27, 2015 14:43 CEST

WebOn befester sin posisjon som ledende leverandør av digitale løsninger til byggevarebransjen med Byggtorget som siste tilskudd i kundeporteføljen. Byggtorget-kjeden, som er i vekst, består av 95 butikker fordelt over hele landet – fra Mehamn i nord til Mandal i sør.

Byggtorget har med dette inngått en avtale om kjøp av WebOn PIM og responsiv
e-handelsløsning til kjeden. Løsningen vil være bli bygget for å levere en god handelsopplevelse i flere kanaler. I tillegg til e-handel vil leveransen bestå av et avansert PIM system (Product Information Management) og en modul for å automatisere arbeidsprosessen rundt publisering av kampanjer i flere medier (elektroniske nyhetsbrev, sosiale medier og trykk).

«Byggtorget har fremstått som en særdeles profesjonell organisasjon gjennom hele innkjøpsprosessen, og vi er veldig tilfreds med at valget til slutt falt på oss», uttaler Einar Augedal, Daglig leder i WebOn.

Prosjektet, som allerede er godt i gang er estimert ferdigstilt ultimo 2015.

WebOn har fokus på å levere verdi til sine kunder og har nylig tatt initiativ til en brukergruppe som skal jobbe for å spre gode er faringer blant industripartnere som i dag bruker NOBB som standard for utveksling av produktinformasjon. For mer informasjon, ta kontakt med WebOn AS.

Om Byggtorget AS

BYGGtorget består i dag av 95 butikker fordelt over hele landet. Dette gjør oss til en betydelig aktør i det norske byggevaremarkedet.

For deg som kunde betyr dette gunstige innkjøp og gode tilbud på alt av byggevarer.

Alle våre butikker lagerfører og leverer varer og tjenester fra de mest anerkjente produsenter og importører. Dersom du går med planer om hus eller hyttebygging, vurderer å pusse opp eller trenger en pakke spiker, kan det lønne seg å søke råd og pris hos oss. Byggtorgets forhandlere kjennetegnes av fagkunnskap og serviceinnstilling.

Kontaktperson: Per Ivar Harila, Administrerende direktør, telefon: +47 958 37 727

Om WebOn AS

WebOn ble etablert i 1995 og er et innovativt programvareselskap som leverer løsninger innen e-handel og PIM (Product Information Management). Dette er produkter og tjenester som bidrar til reduserte kostnader og økt salg for ledende nordiske handelsbedrifter.

Blant WebOn´s kunder er byggevarekjedene Byggmakker og Carlsen Fritsøe, COOP, Telenor, Würth og Glava.

Kontaktperson: Magnus Bakken, Chief Marketing Officer, telefon: + 47 415 12 569