Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Vi har kåret en vinner av Konica Minoltas julegave

Pressemelding   •   des 09, 2015 12:42 CET

Blant mange fine kandidater, nådde Team Jakob lengst i vår julegave-avstemning. Både blant våre medarbeidere og blant folket på Facebook, fikk Team Jakob flest stemmer og gikk dermed av med seieren.

Hver jul gir Konica Minolta bort en pengegave til et godt formål. I år har vi bedt om hjelp til å nominere og stemme frem en verdig vinner, både i sosiale medier og blant våre medarbeidere. Det kan for eksempel være organisasjoner som retter seg mot barn og unge som kan ha behov for en håndsrekning fra oss. Vi har fokusert på at vi ønsker et tidsaktuelt prosjekt og selvsagt krevd at det er underlagt ryddige og veldrevne organisasjoner.

Det er derfor en glede å donere årets julegave til Team Jakob!

Team Jakob er en organisasjon som, gjennom ulike aktiviteter, samler inn midler til forskning på hjernesvulst hos barn gjennom deres eget forskningsfond; Barnekreftfondet. Team Jakob ble opprettet etter at ti år gamle Jakob fra Son døde av hjernesvulst i januar 2015. Jakob taklet mange tøffe behandlinger, og sloss tappert mot kreften i syv år. Pengene som blir samlet inn til organisasjonen går uavkortet til forskning på kreft hos barn.

Sara Stavset i Team Jakob sier organisasjonen både er rørt og takknemlig for julegaven: - Vi vet at dette bidraget vil hjelpe de 200 barna som hvert år får diagnosen kreft i Norge.

Konica Minolta har støttet Team Jakob en gang tidligere. På motbakkeløpet Oslos Bratteste donerte vi ett gitt beløp per spreke deltaker fra Konica Minolta.

Team Jakob Facebook

Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor salg av nettverks- og programvareløsninger og printere/multifunksjonsmaskiner som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 190 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Med utgangspunkt i selskapets solide fremmarsj innen optisk teknologi, utviklet etter mange år som tidligere kameraprodusent, tar vi sikte på å være et selskap som tilbyr essensielle og innovative produkter og tjenester.