Swix Sport AS

Vil betale 50.000,- for Bjørgens gulljakke!

Pressemelding   •   feb 28, 2011 10:01 CET

På VMs åpningsdag tok Marit Bjørgen Norges først gull da hun knuste konkurrentene på sprinten. Etterpå fikk hun overlevert en unik SWIX-jakke i gull som ble med henne opp på seierspallen. På direktesent TV valgte Bjørgen deretter å donere sin signerte jakke til organisasjonen Aktiv Mot Kreft. Budene har strømmet inn til SWIX, og foreløpig er det forretningsmann og skientusiast Johan H. Andresen jr. som har det høyeste budet på 50.000,-.

- Jeg syns gulljakka var veldig kul, men den kan gjøre mer for andre enn å bare holde meg varm. Arbeidet Aktiv Mot Kreft gjør, er en hjertesak for meg og resten av landslaget i langrenn. Budet til Andresen er jo helt rått, men jeg krysser fingrene for at enda flere hiver seg inn i kampen, sier gullvinneren Marit Bjørgen.

Kle deg som en gullvinner

For å gjøre litt ekstra stas på de norske vinnerne har SWIX bestemt seg for å lage én unik gulljakke til hver og én av vinnerne fra ski- og kombinertøvelsene. Jakkene vil bli overlevert rett etter målgang. Utøverne skal selv bestemme hvilken sak de unike jakkene skal doneres videre til, dette vil være saker de personlig brenner litt ekstra for.

Vi syns det er utrolig gøy at våre folkehelter har bestemt seg for å donere gulljakkene videre til noen som virkelig trenger det. Nå oppfordrer vi alle privatpersoner og bedrifter til å by på jakkene. Og så krysser vi fingrene for mange norske gullmedaljer slik at det blir flere gulljakker å by på, sier Cecilie Torgunrud i Swix Sport AS.

Det vil være mulig å by på Marit Bjørgens gulljakke frem til VMs siste dag. 6.mars.

Og jo flere gullmedaljer våre håp vinner, jo flere jakker blir det å by på. Disse jakkene vil derimot få kortere budfrist – satt til 2 døgn etter målgang. Gullvinnerne vil signere jakken og avsløre sin hjertesak samme kveld som de har vunnet gullet.

For å legge inn bud på jakkene, send mail til c.bull@swixsport.no eller gå til www.swix.no

Følg den spennende budkrigen utover i VM på http://www.facebook.com/#!/swixsport

For bilder eller mer informasjon, vennligst kontakt: Cathrine Bull, Markedssjef, Swix Sport AS, på 957 34 673 / c.bull@swixsport.no