Norges Golfforbund

Vil ha Solheim Cup til Norge

Pressemelding   •   nov 20, 2011 15:06 CET

(Bergen, 20. november 2011) Norges Golfforbunds nye president heter Finn H. Andreassen. Det er klart etter at Golftinget i Bergen applauderte Andreassen inn i presidentstolen. Anne- Lise Løfsgaard ble gjenvalgt til visepresident.

Andreassen er for mange kjent fra sin tid i NRK og TV2. Han arbeider nå med forksjellige prosjekter innen media og interaktive løsninger. Den nye presidenten er medlem av Losby Golfklubb og sitter som styreleder i Losby Golfpark.

Andreassen trekker spesielt frem synliggjøring av golfen i det offentlige rom samt forretnings- og talentutvikling som viktige områder for golf-Norge i den kommende tingperioden.

- Vi må tørre å sette oss noen hårete mål. En fremtidig Solheim Cup på norsk jord bør være fullt mulig, sier den nyvalgte presidenten.

Golftinget ble avholdt på Clarion Airport Hotel utenfor Bergen. Rundt 200 representanter fra over 70 golfklubber deltok tinget.

Norges Golfforbunds styre 2011-2013
President: Finn H. Andreassen, Losby GK (Ny)

Visepresident: Anne-Lise Løfsgaard, Hauger GK (Gjenvalg)

Styremedlem: Dag Kirchoff, Kjekstad GK (Gjenvalg)