Ving Norge AS

Ving åpner nytt voksenhotell på Mallorca

Pressemelding   •   okt 18, 2012 10:00 CEST

Vings hotellkonsept for voksne – Sunprime Resort, opplever en voldsom etterspørsel. Denne sommeren økte salget med over 150 prosent sammenlignet med året før. For å møte den økende etterspørselen åpner Ving nå et nytt Sunprime-hotell, rett ved Mallorcas vakre hovedstad Palma.

– At vi nå kan tilby nok et kvalitetshotell for voksne i Palma er en gledelig nyhet. Palma er et populært reisemål for voksne feriegjester, med kort vei til både strandliv og pulserende storbyliv. Vi har ett Sunprime-hotell der allerede, Sunprime Palma Beach Suites & Spa, i Playa del Palma. Dette hotellet er et av våre mest populære, og det nye Sunprime-hotellet i Can Pastilla er derfor et viktig tilskudd, sier Christian Fr. Grønli, administrerende direktør i Ving.

Hele fem år er gått siden Ving lanserte Sunprime Resort og hotellkonseptet blir stadig mer populært blant reiseglade nordmenn. Sunprime Waterfront Palma Beach blir det ellevte Sunprime-hotellet i rekken og et kjærkomment tilskudd til voksenhotellfamilien.

– Det er tydelig at det å velge hotell ut i fra hvilken livsfase man er i er viktig for nordmenn, sier Grønli. Hotellene foretrekkes av voksne i alle aldre, alt fra unge kjærestepar og vennegjenger til småbarnsforeldre med barnefri og godt voksne som har sansen for «det gode liv». Fellesnevneren er at de ønsker seg et smakfullt hotell med avslappende atmosfære, god mat og hyggelige barer, uten barneklubber og bråkete lek i bassenget.

Sunprime-salget for sommeren 2013 har allerede økt med 70 prosent sammenlignet med i år.

– Økningen skyldes godt fornøyde kunder, men også at vi stadig lanserer nye Sunprime-hotell. Det er tydelig at kundegruppen har fått øynene opp for et produkt som er tilpasset dem, sier Grønli.

Det nye Sunprime-hotellet, Sunprime Waterfront Palma Beach, ligger rett ved stranden i Can Pastilla, snaue ti minutter med taxi fra Palma. Hotellet har 191 rom og suiter, hvor alle har balkong, mange av dem med herlig utsikt over havet. Langs den nærliggende strandpromenaden finnes det mange hyggelige restauranter, barer og butikker. Promenaden strekker seg helt fra Palma Nova og inn til Palma by, så her er mulighetene mange for både joggeturer og sykkelutflukter.

Hotellet er åpent for booking på ving.no.

Sunprime Resort er Vings eget hotellkonsept for voksne. Hotellene er skreddersydd for voksne som reiser uten barn, og som vil skjemme seg bort med spabehandlinger, smakfull mat og god vin i hotellets barer og restauranter.

Sunprimes arkitektur og interiør innbyr til inspirasjon og avkobling med rom og suiter med behagelige senger og sjenerøse balkonger. Treningsrom med SATS-utdannede instruktører, spa, direkte transfer til og fra flyplassen er bare noe av det hotellene kan lokke med. I tillegg kan du sjekke inn bagasjen allerede på hotellet, og slipper dermed flyplasskøen ved hjemreisen. Sunprime Resorts har 16 års aldersgrense.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 150 reisemål i 33 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 78 ansatte (årsverk) og ca. 400.000 reisende årlig. Ving er bransjevinner i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.