Ving Norge AS

Ving er best på kundeservice

Pressemelding   •   feb 28, 2013 14:04 CET

Ving er kåret til årets beste på kundeservice i 2012. Det ble avgjort av rundt 20 000 respondenter som ble intervjuet i TNS Gallups årlige kundeservicemåling.

– Vi setter utrolig stor pris på utnevnelsen, og det gjør oss enda sikrere på at fokuset vi har på kundeservice er viktig, sier Tonje Fossum, Marked- og kommunikasjonsdirektør i Ving.

Utmerket seg spesielt

Ving har utmerket seg spesielt i 2012 og ifølge målingen til TNS Gallup og kundeservicespesialistene Dolphin er det spesielt tre områder som har vært avgjørende for at Ving ble årets vinner, både av hele målingen, men også innen sin bransje:

• Ving viser mye større forståelse for saken enn hva konkurrentene gjør.
  • Ving har god kompetanse, som gjør at man får en bra løsning på saken.
  • Ving scorer klart best på løsning på saken ved første henvendelse. Det er det viktigste parameteret for god score i kundeservice og her ligger de langt foran konkurrentene.

Undersøkelsen tar for seg alt fra hvilken kanal kunden benyttet for henvendelse til serviceinnstilling, responstid og den totale tilfredsheten med kundeservice i den aktuelle bedriften.

– Vi er stolte av at noen av argumentene fra undersøkelsen går på forståelse og kompetanse. Dette er et viktig område for oss, og rekruttering til vårt kundesenter gjøres nesten alltid internt fra organisasjonen, ofte fra reisemålene. Dette betyr at de har bred erfaring om hva som skal til for å få en vellykket ferie med Ving på våre reisemål. De er også vant med høy servicegrad og rask problemløsning, sier Fossum.

Ny og effektiv løsning

Ving implementerte høsten 2012 en helt ny kontaktsenterløsning.

– Med denne løsningen kan vi på en enda mer effektiv måte håndterer alle interaksjoner med våre kunder via telefon, mail og chat. Dette har ført til at vi har kortere svartider og god utnyttelse av bemanningen. I tillegg har vi stort fokus på kommunikasjon og kundeservice i sosiale medier, kanaler som har økt kraftig de siste årene, også som kundeservicekanal, sier Fossum.

–Vi ønsker å takke alle for tillitten og kommer til å fortsette med å gjøre vårt ytterste for våre kunder i fremtiden, sier Fossum.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig. Ving er bransjevinner i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.