Ving Norge AS

Ving flyr deg til Ibiza

Pressemelding   •   jun 25, 2013 08:16 CEST

Vings store charternyhet neste sommer er den vakre og trendy øya Ibiza. Den er perfekt for barnefamilier som vil oppleve noe nytt.

– Vi er glade for at vi endelig kan bekrefte denne nyheten. Det er hele 13 år siden sist gang vi hadde Ibiza på programmet og mener at øya vil være et positivt tilskudd for våre kunder, sier Tonje Fossum, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving.

Flere grunner til å velge Ibiza
Ibiza blir kalt Mallorcas lillesøster og er en del av øygruppen Balearene. Øya er kjent for å være trendy og har i alle år vært populær for de som reiser uten barn. Øya er i dag mindre festpreget enn tidligere og har mye å by på, ikke minst de lange og langgrunne sandstrendene som er perfekte for barnefamilier.

– De siste årene har flere familiehotell åpnet på øya, de fleste med fantastisk beliggenhet langs de nydelige strendene. Dette gjør øya attraktiv for de som har vært på Mallorca eller andre Middelhavsreismål noen ganger, men som nå ønsker å oppleve noe nytt, sier Fossum.

Ving kommer til å tilby noe for enhver smak med hotell i San Antonio på vestkysten, Santa Eulalia og Playa d'en Bossa på østkysten. I tillegg til et Family Garden-hotell på den rolige og idylliske nordkysten.

– Vi åpner salget i august og vil fly til Ibiza med flyselskapet SAS én gang i uken i perioden fra 3.mai til 27. september, sier Fossum.

Vellykket salgsstart forrige uke
Ving startet salget av neste sommers reiser forrige uke, det var tidligere enn noen gang.

– Det gikk over all forventning og det er våre konsepthotell som står for store deler av salget, hele 70 prosent, sier Fossum.

Mallorca var den store vinneren og sto for over 35 prosent av salget, mens Tyrkia kom på andreplass.

– Vi ser at barnefamiliene er tidlig ute med å bestille og at juni er den mest populære måneden for vårt familieprodukt Sunwing Family Resort. Mai er en overraskende populær måned, spesielt blant de som reiser uten barn og ønsker å bo på våre Sunprime Hotels, sier Fossum.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig. Ving er bransjevinner i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.