Ving Norge AS

Ving har bransjens beste kundeservice

Pressemelding   •   feb 07, 2017 10:16 CET

Ving er kåret til selskapet med «Årets kundeservice i kategorien reise». Kundene er spesielt fornøyd med kunderådgivernes kunnskap om reisemålene de forteller om.

Prisen ble utdelt på Kundeservicedagene i Oslo. Juryen skriver blant annet at Ving fremstår som kunnskapsrike i kontakt med kundene og alltid gir konkrete råd og svar på spørsmål.

- Kundene opplever det som godt å reise med noen som har god greie på det de driver med. Ving utmerker seg på epost, gir raske svar og svarer alltid på alle spørsmål en kunde har, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS.

Prisen er basert på resultatene i KSindeks. Dette er Norges største og eneste undersøkelse som spør kundene direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de har vært i kontakt med de siste 14 dagene. Kantar TNS spør årlig 40 000 kunder, og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap.

- Vi er naturligvis veldig glade og stolte over denne prisen og deler den med alle kolleger som daglig er i kontakt med kundene våre, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum.

- Reiseliv er den bransjen med størst forskjeller mellom de om gjør det best og de som scorer dårligst i undersøkelsen. Mange av selskapene er opptatt av å flytte trafikk over på nett, og kan av og til glemme at noen har lyst til å snakke med dem, mener han.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.