Ving Norge AS

Ving med rekordsalg for sommeren

Pressemelding   •   feb 25, 2013 10:29 CET

2013 har så langt vist seg å være et meget godt år for reisearrangøren Ving, som har hatt tidenes besøksrekord på sine nettsider ving.no. Med over 1.8 millioner besøkende, har det ført til både bestillings- og omsetningsrekord.

– I år har vi slått alle rekorder både når det gjelder besøkstall på våre nettsider og i antall bestillinger og omsetning. Vi har hittil i år hatt over 300 000 flere besøk på våre nettsider sammenlignet med fjoråret og salget i januar var det beste på fem år, sier Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Fossum.

Veksten kommer i stor grad fra mobil og nettbrett, som totalt står for 25 prosent av trafikken.

– Vi jobber med å tilpasse nettsidene våre for mobil og nettbrett, samt å videreutvikle appen vår. Appen er ganske ny, men den har allerede flere tusen brukere hver uke, særlig sent på kvelden. Kanskje sovner de til drømmen om varmere strøk, undrer Fossum.

Hellas er favoritten
Sommeren selger bra og det er liten tvil om at nordmenn liker å være ute i god tid med å bestille årets sommerferie.

– Det virker som om det dårlige sommerværet i fjor står friskt i minne. Sommersalget har økt med 16 prosent sammenlignet med samme tidspunkt i fjor. Alle våre sommerreisemål selger bra, men Hellas peker seg spesielt ut, sier Fossum.

Etter en nedgang i fjor, virker det som om Hellas er tilbake for fullt. Økningen i salget er på hele 21 prosent og mye tyder på at oppmerksomheten rundt Eurokrisen har lagt seg.

– Vi ser at Hellas virkelig har medvind i seilene om dagen. Både de små og store greske øyene er mer populære enn i fjor. For å møte etterspørselen, har vi faktisk satt opp to ekstrafly til Rhodos. Her blir det ekstra kapasitet både fra Oslo og Bergen i høysesongen, sier Fossum.

Solid økning for konsepthotellene
Også for Vings egne konsepthotell Sunprime Hotels, Sunwing Family Resorts og Family Garden ser man en betydelig økning i salget for 2013.

– Sunprime Hotels, som er våre hotell for de som reiser uten barn, har økt med 68 prosent. Våre familiehotell Sunwing Family Resorts og Family Garden har økt med henholdsvis 26 og 10 prosent, sier Fossum.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig. Ving er bransjevinner i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.