Reitangruppen

Vinner av Varehandelsstipendet 2016 er kåret

Pressemelding   •   feb 19, 2016 08:30 CET

Blant mange sterke kandidater var det Henriette Opheim (til venstre i bildet) og Camilla Kleiveland som imponerte juryen mest. De ble i går kveld kåret til vinnere av Varehandelstipendet 2016, som for tredje år på rad sponses av Reitangruppen.

- Når vi i Reitangruppen ansetter mennesker ser vi etter både talent, kremmerånd og sterke indre verdier. Vi håper at priser som dette vil motivere engasjerte varehandelsstudenter til å jakte på gode prestasjoner innenfor faget, sier Berit Hvalryg, rektor for Reitangruppens Verdiskole.

Sterk konkurranse

Varehandelstipendet består av en første- og annenpris på henholdsvis 10.000 og 5.000 kroner. I tillegg til å sende inn søknader ble kandidatene intervjuet og vurdert av en jury, som bestod av Arnt Johan Ringdal fra REMA 1000, Robert Ingvaldsen fra BI og Tom Rune Pedersen fra AB Eiendommer.

- BI Bergen gjør en god jobb med å utvikle talenter innenfor varehandelen. Jeg er overbevist om at vinnerne er personer vi kommer til å se igjen i fremtiden, sier mentor i REMA-skolen Arnt Johan Ringdal.

Juryens begrunnelse

Henriette Opheim, 10.000 kroner fra Reitangruppen.

Henriette Opheim har forutsetninger til å bli en god kremmer. Hun har en egen kraft til å inspirere andre mennesker og forstår hva som skal til for å lykkes. Til tross for en alvorlig sykdom gjennomfører hun studiene og mister aldri troen på at hun kan får det til. Hun er utrolig dyktig til å snu noe negativt til noe positivt.

Camilla Kleiveland, 5.000 kroner fra AB Eiendommer.

Camilla Kleiveland har et sterkt ønske om å bli kremmer og om å eie sin egen bedrift som hun allerede er i gang med å bygge fra grunnen. Hun er en jordnær person som utfører i praksis det hun lærer på BI.

Om Varehandelstipendet

- Varehandelstipendet utdeles i forbindelse med kåringen av årets varehandelstudent ved BI i Bergen.

- Stipendet deles i år ut av Reitangruppen og AB Eiendommer, og består av to priser på henholdsvis 10.000 kr og 5.000 kr.

- Studentene som søker har engasjement ved og utenfor skolen, og har erfaring fra varehandel, salg eller markedsføring.

Reitangruppen består av fire forretningsområder:

REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 12,3 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.

Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.