Ravn Studio AS

Vinter i Blåfjell – Hele familiens julekalender på iPad og iPhone

Pressemelding   •   nov 24, 2011 08:30 CET

Ravn Studio, i samarbeid med Cappelen Damm og Rock Pocket, lanserer julekalender-app fredag 25.11.2011

Julekalenderen “Vinter i Blåfjell” er basert på Gudny Ingebjørg Hagens fantastiske nisseunivers, kjent gjennom julekalenderseriene på NRK. Julekalender-appen inneholder både bok, puslespill, plattformspill og hobby-idéer – alt med ekte Blåfjell-stemning!

“Vinter i Blåfjell” julekalenderen gir barn i alle aldre – og hele familien – glede av å åpne en ny luke hver dag med nytt og spennende innhold:

• Boken “Turte og den nye blågutten” leses av forfatteren selv, Gudny Ingebjørg Hagen
  • Puslespill med to vanskelighetsgrader for både liten og stor
  • Vakkert og stemningsfullt plattformspill, og
  • Idéer til morsomme aktiviteter som hele familien kan være med på

”Vi er utrolig stolte av Vinter i blåfjell. Det finnes mange julekalendere barn kan velge mellom, men ingen som underholder på samme måte som denne appen gjør. Ekstra spennende blir det å se hvor mange det er som vil ta del i de familie-aktivitetene vi har gjemt bak noen av lukene”, sier Tanja Hoel i Cappelen Damm.

Mens tradisjonelle julekalendre etterlater seg en tom luke når den først er åpnet, vil ”Vinter i Blåfjell” kun bli rikere og mer fylt av spennende innhold jo nærmere julaften man kommer. Man kan hele tiden gå tilbake til de åpnede lukene og spille plattformspillet på nytt igjen, lese kapitlet fra boken, spille puslespill eller få inspirasjon til nye juleaktiviteter.  ”Vinter i Blåfjell” vil vare langt inn i julen og gi barn i alle aldre mye underholdning og julekos.

”Vinter i Blåfjell koster 49 kroner fra App Store og kan installeres på iPhone, iPod touch og iPad - som en universell app. Det betyr at du trenger kun å betale for julekalenderen én gang og laste den ned til alle dine Apple enheter uten at det koster deg noe ekstra”, sier Stine Wærn i Ravn Studio

Ravn Studio AS, Grønland 68, 3045 Drammen, Telefon: 32 26 90 75

Hjemmeside: www.ravnstudio.no

Følg oss på Twitter: RavnStudio