Ving Norge AS

Vinterferie med sandalføre

Pressemelding   •   feb 16, 2016 14:25 CET

Pågangen etter vinterferier til varmere strøk er stor, og det er knapt et ledig sete å oppdrive på Vings charterfly de neste ukene. Heldigvis har feriearrangøren fremdeles et stort utvalg av ledige ruteflypakker i skolens vinterferier.

- Det er mye som tyder på at mange av oss nå er sulteforet på sol og varme. Vi har solgt 15 prosent flere charterreiser i vinterferieukene sammenlignet med i fjor, sier informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

Heldigvis finnes det alternativer for etternølerne. Ving har også et stort utvalg av ruteflypakker med fly og hotell.

- Her ser vi også stor vekst. Rundt 50 prosent flere har bestilt vinterferie med rutefly sammenlignet med i fjor, fortsetter Larsen-Vonstett, men kan glede etternølere med at det fremdeles er mange reiser igjen å velge blant.

Det er først og fremst Kanariøyene, med Gran Canaria i spissen som er det mest populære reisemålet i vinterferien.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.