Voddler

Voddler presenterer avtale med Sandrew Metronome

Pressemelding   •   feb 18, 2010 16:38 CET

Gjennom avtalen med Sandrew Metronome utvider Voddler sin unike filmtjeneste med filmer fra en av Nordens ledende filmdistributører. Avtalen innebærer at allerede fra og med februar har Voddler-brukerne tilgang til en rekke aktuelle og eldre favorittfilmer fra Sandrew Metronome, både i et annonsefinansiert (AVOD) og et pay-per-view-vindu (TVOD).

Det er veldig hyggelig at vi nå kan tilby svenske og internasjonale kvalitetsfilmer i Voddler. Det er noe som etterspørres og vi tror at svensk film kan finne et nytt marked i Voddler. Vi har som mål å kunne tilby medlemmene våre en førsteklasses filmtjeneste med det største utvalget av annonsefinansiert film, sier Zoran Slavic, viseadm.dir. i Voddler.

Avtalen med Sandrew Metronome innebærer også at den kinoaktuelle suksessen ”Bröllopsfotografen” kommer til å bli tilgjengelig i Voddler Premium i forbindelse med lanseringen den 24. februar. ”Bröllopsfotografen” er regissert av Ulf Malmros. Han har også har skrevet manus, og for det fikk han en Guldbagge-pris (Sveriges svar på Amanda) tidligere i år. Ulf har tidligere laget bl.a. ”Smala Sussie”, ”Den bästa sommaren” og ”Tjenare kungen”. For den sistnevnte filmen ble han belønnet med en Guldbagge for beste regi. Kjell Bergqvist ble også belønnet for sin innsats i ”Bröllopsfotografen” da han fikk en Guldbagge for beste mannlige birolle.

– For svensk film er det viktig å finne nye veier til publikum og at flere får tilgang til de filmene som lages hvert år. Det skal bli spennende å se Bröllopsfotografen i et nytt lovlig filmmedium som Voddler, sier Ulf Malmros, regissør.

Voddler har i dag drøyt 400 000 medlemmer i Sverige og i løpet av januar ble det gjennomført mer enn 1 million filmvisninger. Den internasjonale ekspansjonen er begynt i og med at Voddler lanseres i Norge, Danmark og Finland i løpet av første kvartal.

Pressekontakt:
Ellinor Lejman, Public Relations, Voddler Sweden AB
+46 (0)705 95 68 88, ellinor.lejman@voddler.com

Om Sandrew Metronome
Sandrew Metronome er en av Nordens ledende filmdistributører. De samproduserer, kjøper inn og distribuerer film for kino, DVD, Blu-ray, TV og digitale medier. Sandrew Metronome distribuerer også Warner Bros’ filmer for kino og NonStop Entertainments filmer på DVD. Sandrew Metronome er representert i Sverige, Norge, Danmark og Finland og er et heleid selskap i Schibsted-konsernet.

Om Voddler
Voddler ble grunnlagt i 2005 i Stockholm, Sverige. Vi samarbeider med noen av de største navnene i underholdningsbransjen for å kunne tilby behovsstyrte tjenester av beste kvalitet. Med Voddler kan du se filmer og fjernsynsprogram på egne vilkår, når det måtte passe. Voddler er lett å bruke, lovlig og tilgjengelig hele døgnet – med høy bilde- og lydkvalitet. Alt du trenger er Internett-forbindelse, datamaskin og en Voddler-invitasjon.