Voddler

Voddler sluttfører rettet nyemisjon og utvider styret før ekspansjonen fortsetter

Pressemelding   •   sep 07, 2010 08:00 CEST

Den svenske filmtjenesten Voddler har sluttført en fulltegnet nyemisjon i form av private plasseringer som tilfører selskapet 40 millioner SEK i ny kapital. I tillegg til private investorer har også det finske telekomselskapet Elisa investert i Voddler. Elisa er en av de ledende leverandørene av kommunikasjonstjenester i Norden. Voddler får også et nytt styremedlem i Mikael Rönnblad, som er Vice President for Consumer Services Business hos Elisa.

I tillegg til investeringen har Voddler og Elisa også inngått en samarbeidsavtale for i fellesskap å bringe Voddler ut på det finske markedet. Blant annet har Elisa fått enerett på å tilby kundene invitasjoner til å bruke Voddler.

– Video og film er en strategisk viktig del av planene fremover, både på nåværende og nye markeder. Det føltes naturlig å investere i og innlede samarbeid med Voddler, den markedsledende tjenesten for behovsstyrt video. Det sier Vesa-Pekka Nikula, som er Vice President for Business Development hos Elisa.

Voddler fortsetter arbeidet med sin tekniske utvikling og den internasjonale ekspansjonen. Samtidig står også Voddlers mål om å oppnå lønnsomhet i Skandinavia i løpet av første halvår i 2011 fast.

– Vi er svært fornøyd med samarbeidsavtalen og med at Elisa investerer i Voddler. Elisa er markedsleder i Finland og Estland og en solid samarbeidspartner når vi nå ønsker å bringe Voddler ut til nye kunder og nye markeder. Vi gleder oss til å jobbe sammen med Elisa, sier Marcus Bäcklund, adm.dir. og styremedlem hos Voddler.

Voddler har vel 720 000 registrerte brukere. Av Voddlers cirka 2 500 titler er vel 80 prosent gratisfilmer som blir finansiert ved hjelp av reklame før hovedfilmen. Hittil i år har Voddler vist nærmere fire millioner filmer. Voddler er fritt tilgjengelig for alle i Sverige og Norge. I Finland og Danmark må man foreløpig ha mottatt invitasjon for å kunne bruke tjenesten.

Voddler er privateid og uten tilknytning til film- og mediebransjen. Selskapets eiere og investorer består i dag av grunnleggerne, de ansatte, ledelsen, Eqvitec Partners og noen privatpersoner.

Ønsker du mer informasjon? Ta kontakt med

Anders Sjöman, VP Communications, +46 70 717 60 78, anders.sjoman@voddler.com

About Voddler
Founded in 2005, Voddler is located in Stockholm, Sweden. Voddler’s mission is to offer a premium video service for users, advertisers and content owners. Voddler brings together premium content from leading content companies including Walt Disney, Dreamworks, Paramount, Warner Bros., Touchstone Pictures, Metro Goldwyn Mayer, New Line Home Entertainment, Columbia Pictures, HBO Home Video, Miramax, Buena Vista, Sony Pictures, Castle Rock Entertainment, Turner Entertainment, Sandrew Metronome, Atlantic Pictures, Scanbox, Noble Entertainment, PAN Vision, Nonstop Media, TVF, FilmFactory and BBC Worldwide.

Om Voddler
Voddler ble grunnlagt i 2005 i Stockholm, Sverige. Vi samarbeider med noen av de største navnene i underholdningsbransjen for å kunne tilby behovsstyrte tjenester av beste kvalitet. Med Voddler kan du se filmer og fjernsynsprogram på egne vilkår, når det måtte passe. Voddler er lett å bruke, lovlig og tilgjengelig hele døgnet – med høy bilde- og lydkvalitet. Alt du trenger er Internett-forbindelse, datamaskin og en Voddler-invitasjon.