Voddler

Voddler til Norge – lanserer ny filmtjeneste for norske filmelskere

Pressemelding   •   feb 02, 2010 10:05 CET

Voddler lanserte sin filmtjeneste på det svenske markedet i oktober 2009. Hos Voddler får medlemmene tilbud om gratis, reklamefinansierte filmer så vel som leiefilmer, og vel 90 prosent av Voddlers titler er gratis. Antall Voddler-medlemmer passerte 400 000 i januar, og i løpet av måneden ble det gjennomført mer enn én million filmvisninger. I forkant av lanseringen i Norge i begynnelsen av mars åpnes det nå en invitasjonskø for norske brukere.

Lanseringen i Norge og de øvrige nordiske landene følger Voddlers ekspansjonsplan. Voddler skal være tilgjengelig i samtlige nordiske land innen sommeren 2010. Samtidig som Voddler tar steget over grensen til Norge lanseres det en ny hjemmeside med mulighet til å spille filmene direkte fra nettet.

– Vi ser frem til å lansere filmtjenesten vår i Norge. Nordmennene ligger langt fremme når det gjelder ny teknologi, og det føles naturlig å starte den internasjonale ekspansjonen nettopp i Norge. Det er også ekstra gøy siden vi allerede har møtt stor interesse fra våre naboer i vest, sier Mathias Tönnesson, ekspansjonssjef hos Voddler.

Voddler har i dag avtale med Paramount, Disney, Miramax Films, Dreamworks, Touchstone Pictures, Buena Vista International, Nonstop Entertainment, Noble Entertainment, Scanbox, Pan Vision, Sony Pictures Television, TVF, Factory og Atlantic.

Pressekontakt:

Ellinor Lejman, Public Relations, Voddler Sweden AB
+46 (0)705 95 68 88, ellinor.lejman@voddler.com

Om Voddler

Voddler ble grunnlagt i 2005 i Stockholm, Sverige. Vi samarbeider med noen av de største navnene i underholdningsbransjen for å kunne tilby behovsstyrte tjenester av beste kvalitet. Med Voddler kan du se filmer og fjernsynsprogram på egne vilkår, når det måtte passe. Voddler er lett å bruke, lovlig og tilgjengelig hele døgnet – med høy bilde- og lydkvalitet. Alt du trenger er Internett-forbindelse, datamaskin og en Voddler-invitasjon.