Ongoing AB Norge

Webbasert lagersystem skaper flere foretningsmuligheter for logistikkbedriften Roxtrans

Pressemelding   •   feb 09, 2011 17:01 CET

Roxtrans AB har nylig driftsatt et webbasert lagerstyringssystem, også kalt (WMS) Warehouse Management System, fra systemleverandøren Ongoing Warehouse AB.

"Vi växer inom tredjepartslogistik och måste därför ha ett lagersystem som ger våra kunder bästa möjliga service och information. Att vi kan erbjuda kunderna ett genomtänkt, webbaserat lagersystem är en av våra absolut viktigaste kundfördelar", uttaler Hasse Gustafsson, VD hos Roxtrans AB.

En ny kunde hos Roxtrans AB er den norske bedriften C.Frimann-Dahl AS, som driver innen bilbransjen. I forbindelse med at de nå satser på det Svenske markedet har de etablert et logistikksamarbeid med Roxtrans.

"Vi fikk først en demonstrasjon av Roxtrans lagersystem, og så med en gang at det passet oss. Vi legger inn både innkjøpsordrer og kundeordrer i systemet, og skal også la våre selgere i Sverige benytte systemet for å legge inn bestillinger m.m. Vi synes at systemet har god funksjonalitet og er brukervennlig. For å effektivisere vår administrasjon ser vi også på muligheten til å kople sammen lagersystemet Ongoing med vårt bedriftssystem Visma Global", sier Tore Knutsen, Salgssjef Sverige hos C.Frimann-Dahl AS.

Lagersystemet Ongoing Warehouse benyttes først og fremst av logistikkbedrifter med virksomhet innen 3PL- tredjepartslogistikk - og deres kunder (vareeier). Systemet benyttes også av bedrifter innen distribusjon og der hvor logistikken utgjør en viktig del av virksomheten. Kundene finnes i Sverige og Norden forøvrig.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Gerhard Guron, VD Ongoing Warehouse, tlf: +46 70-747 46 06, gerhard.guron@ongoingsystems.se

Ole Jakob Nilsen, Salgsansvarlig InfoMap Norge AS, tlf. 67 53 34 30, ojn@infomap.no

Hasse Gustafsson, VD Roxtrans AB, tlf: +46 708-276175, hans@roxtrans.se

Tore Knutsen, Salgssjef Sverige, C.Frimann-Dahl AS, tlf: 905 24 860, toreknutsen@frimann.no

Roxtrans AB ble etablert i mars 2006 med fokus på lokal lastebiltransport og lagerhåndtering. Bedriftens daglige leder, Hasse Gustafsson, har drøyt 17 år i transportbransjen og har i løpet av den tiden bygget opp et stort nettverk og tillit i bransjen. Roxtrans setter kundene i sentrum og samarbeider tett for å finne de beste løsningene. Bedriften ligger i Linköping. Mer info på www.roxtrans.se.

C.Frimann-Dahl AS importerer og distribuerer deler og verktøy for biler, maskiner og transport industrien i Norge og Sverige. Di lagerfører over 7 000 artikkelnummer og har snart 6 000 kunder. Bedriftens hovedkontor ligger på Rud i Bærum / Norge. Mer info på www.frimann.no

Om Ongoing Warehouse

Ongoing Warehouse AB er et softwarefirma innen logistikk som har spesialisert på å utvikle, selge og supportere et standardisert, webbasert lagersystem – også kalt Warehouse Management System. Deres businesside er rask å kunne levere / driftssette et kompetent, webbasert Warehousesystem.

Kontaktpersoner:
Ole Jakob Nilsen, Salgs- og markedssjef for Norge