Wimp

WiMP for Windows Phone ute nå

Pressemelding   •   nov 17, 2011 11:13 CET

WiMP for Windows Phone har vært den mest etterlengtede mobilversjonen i høst, og nå er den endelig tilgjengelig i Microsofts Marketplace. WiMP for Windows Phone preges av WiMPs redaksjonelle profil og gir brukerne en rekke finesser som gjør det morsommere å finne musikk på mobilen. Appen presenteres på Appworks i Oslo i dag.

”WiMP for Windows Phone 7 setter en ny standard for mobile musikkopplevelser,” sier Petter Merok, Teknologidirektør i Microsoft Norge.

Microsofts revolusjonerende brukergrensesnitt Metro er velegnet nettopp for å løfte fram WiMPs redaksjonelle innhold, og blant høydepunktene i WiMP for Windows Phone er omfattende redaksjonelt innhold med anbefalinger, spillelister og albumlister, omfattende nyhetsseksjon, mulighet til lagre både artister, album, låter og spillelister som favoritter, godt søk, album- og spilleliste-"tiles" og topplister.

”Med WiMP for Windows Phone mener vi at vi har laget en spennende musikkapplikasjon som er annerledes og som gjør det enklere å finne frem blant  våre 13 millioner sanger. Og ikke minst utforske musikk man ikke har hørt før. Vi har fått utrolig mange forespørsler om WiMP for Windows Phone, og nå er den endelig ute. Vi stiller store krav til mobilene og operativsystemene og mener at Microsoft med Windows Phone har kommet med en moderne og fremtidsrettet plattform som kommer til å få stor utbredelse i markedet.” sier Per Einar Dybvik i WiMP.

Klikk her for å gå til WiMP i Marketplace

WiMP er en norsk musikkstreamingtjeneste levert av Aspiro og Platekompaniet i samarbeid med Telenor. WiMP er fri for reklame, og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og plateselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for datamaskin, mobil, nettbrett og nettverksradio. Les mer på www.wimp.no/press