TUI Norge

World Travel Awards™:TUI kåret til ”Verdens beste reisearrangør”

Pressemelding   •   des 18, 2015 12:00 CET

– Utmerkelsen er et fantastisk kvalitetsstempel for TUI, og også for oss som en del av verdens største reiseselskap, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

Om TUI

Star Tour har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende turistkonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Gruppen har ca. 77.000 ansatte i 130 land og tilbyr ca. 30 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst.

TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1,800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 130 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson.

Med cruiseskip som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet.

TUI Nordic/Star Tour-gruppen er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Selskapet ble grunnlagt i 1961 og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og cruise. Noen av de mest populære reisemålene er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 inngått i den verdensledende reisekonsernet TUI Group som i dag omfatter over 220 varemerker i 180 land, åtte flyselskap med mer enn 140 fly og 4800 reisebyråer i 16 land. Totalt har TUI Group mer enn 30 millioner kunder hvert år og over 55 000 ansatte i 31 land.