Glomma Papp

WorldStar og ScanStar-priser er en anerkjennelse

Pressemelding   •   okt 24, 2016 08:58 CEST

Når WorldStar-prisene skal deles ut i Budapest denne uken, er det to glade jenter fra Glomma Papp som skal motta den eneste norske prisen.

Bong Norge og Glomma Papp er belønnet med WorldStar-prisen for sin returemballasje for post, som gir kunden mulighet til å lukke emballasjen uten å bruke tape eller annet festemateriell. Emballasjens integritet er svært høy i begge transportretninger.

En anerkjennelse av produktavdelingen
- For oss er WorldStar-prisen en anerkjennelse av vår produktutviklingsavdeling, sier Bjørn Ivar Larsen, markedsdirektør emballasje/display i Glomma Papp.

- Vi kan jo fortelle kundene at vi er gode på produktutvikling, men det er vanskelig å bevise det. Priser som WorldStar og ScanStar er nettopp beviser på at vi gjør noe riktig. Prisene er også en anerkjennelse av arbeidet som gjøres av dem som jobber i produktutviklingsavdelingen.

Bjørn Ivar Larsen forteller produktutviklingsavdelingen er den eneste som ikke er rammet av rasjonaliseringstiltak i bedriften og at alle ScanStar og WorldStar-prisene de har vunnet blir hengt opp på en skrytevegg i showrommet hos Glomma Papp.

Har kommet ut av tellingen
Og siden bedriften bevisst har satset på å delta og vinne priser hvert år, har det bli så mange etter hvert at markedsdirektøren har kommet ut av tellingen.

- Men jeg skal telle dem nå, ler han. Larsen bekrefter at bedriften planlegger å delta også i årets ScanStar-konkurranse

Det er produktutviklerne Kristin Stenholt og Kelly Hakkebo som reiser ned til Budapest for å ta imot prisen på vegne av Glomma Papp. Bong Norge vil ikke være til stede Budapest.

- Prisen er gøy å få, og vi bruker den som markedsføring på vår internasjonale hjemmeside, forteller Truls Høivik i Bong Norge.

Glomma Papp er en moderne og tradisjonsrik produsent av bølge- og massivpapp. Vi har designet, utviklet og produsert emballasje- og displayløsninger for næringslivet og eksportmarkedet helt siden 1931. Gjennom vår historie og frem til i dag har vi mottatt flere nasjonale og internasjonale utmerkelser for vårt arbeid.

Visjon

Vår visjon er å inspirere og forbedre. Et nært samarbeid med Glomma Papp lønner seg. Gjennom nyskapende ideer, høy kvalitet og tett oppfølging skaper vi vekst og utvikling for alle våre kunder. Pålitelige, innovative og personlige.

Vi vet hvordan det føles – å stå der med et produkt man ønsker å løfte frem. Man vil så gjerne overlevere det på en trygg måte, presentere det fra sin beste side og kunne si stolt: «Se på dette!». Vi i Glomma Papp utforsker og bruker pappens egenskaper for å finne stadig nye løsninger på hvordan produkter kan pakkes inn, transporteres og stilles ut. Det kommer deg til gode.

Produktutvikling

Foruten å beregne parametere som styrke, holdbarhet og logistikk, er våre konstruktører opptatt av å finne nye og smarte løsninger. Ofte kan noen få millimeter fra eller til på emballasjen gi seg store utslag på resultatlinjen. Emballasje og display er ulikt andre trykksaker og krever innsikt om bl.a. trykkemetoder og utforming. La derfor våre designere gjøre jobben slik at både layout, profil og budskap kommuniserer det du ønsker.

La oss ta hånd om det du favner om. Bli med på et spennende samarbeid i vår verden av papp!

Vi er svært stolte av våre 185 høyt kvalifiserte og engasjerte medarbeidere og vi leverer kvalitetsprodukter til Norge, Sverige, Danmark og Finland.Våre kunder representerer de fleste bransjer.

For miljøet og fremtiden

Vi i Glomma Papp legger til rette for miljøvennlige løsninger i alt vi gjør. Norsk Resy AS samarbeider med Miljøverndepartementet og ble startet blant annet av vår egen Jan Arthur Iversen i 1992. I det samme året ble Glomma Papp ISO 9001-sertifisert. Vi er medlem av Grønt Punkt Norge, og i 2011 ble 92 % av alt brunt papir resirkulert.