Yast AS

Yast lanserer mobil app for samtaleregistrering

Pressemelding   •   jul 20, 2010 07:37 CEST

Yast AS lanserer i dag sin verdensomspennende applikasjon for mobiler med Googles operativsystem Android eller Windows Mobile. Appen Yast Calls kobler automatisk mobilsamtaler mot kunder eller prosjekter og gjør det enklere å holde kontroll på sine fakturerbare telefonsamtaler.

- Mange fakturerbare samtaler går fort i glemmeboka fordi man er på jobbreise eller rett og slett glemmer samtalen. Yast Calls er designet nettopp for å fange opp tiden du bruker på hver enkelt kundekontakt til enhver tid, sier daglig leder Halvor Gregusson.

Mobilapplikasjonen går hånd i hanske med selskapets egenutviklede web applikasjon for timeregistrering som brukes direkte fra nettleseren. Tjenesten er i følge Yast er “verdens enkleste timeregistrering”.

- Ja, da vi startet Yast var det nærmest i frustrasjon over hvor mange kompliserte og nitriste løsninger som fantes for en så enkel oppgave. Yast Calls er selvfølgelig fullt integrert mot web-grensesnittet, men kommer også med et åpent grensesnitt for programmerere (API) slik at selskap kan integrere Yast Calls med sine eksisterende CRM-systemer.

Tjenesten Yast Calls er tilgjengelig via selskapets egne nettsider eller via Android market.

Informative videoer og lenker som introduserer tjenesten her:

Om selskapet:
Yast AS ble stiftet i Sogndal høsten 2008.
I november 2009 lanserte Yast sin testversjon av “Yast.com, verdens enkleste timeregistrering”. Tjenesten ble omtalt av store teknologiblogger som Lifehacker, Crenk, Downloadsquad og Webworkersdaily m.m og fikk med det en solid base av testbrukere. Yast har i dag 6 500 registrerte brukere verden over, med hovedvekt av brukere i USA og Europa. Tjenesten er tilgjengelig på Engelsk, Tysk, Spansk, Fransk, Norsk og Nynorsk.  Forrige uke annonserte Fjord Invest at de har investert i selskapet for å bistå i selskapets internasjonale satsing.

Kontakt og nyttig info:
Daglig leder: Halvor Gregusson, halvor@yast.com +47 41 65 32 41