Han heter ikke William — en skamløs serie med Thomas Hayes og Eivind Sander.

Hva skjer når man har opplevd en eventyrlig suksess og alle plutselig kaller deg William?  En hylende morsom serie basert på virkeligheten, eller kanskje snarere virkeligheten presentert som en dramakomedie? Premiere på Han heter ikke William på TV3, Viaplay og Viafree torsdag 5. april kl. 22.00.

I serien spiller Will… eh, Thomas Hayes mot Eivind Sander, som fungerer som en slags mentor og øser av sine erfaringer, mens Thomas tilbyr Eivind en sårt tiltrengt sosiale medier-opplæring. Eivind er en dreven skuespiller, men dobbelt så gammel som sin unge protesjé, med tempurpute under armen og hørselsebevarende ørepropper, samt en hang til upassende groviser og utdaterte referanser. Samtidig prøver han og lykkes med viserap(!), godt hjulpet av manager Malin Christine Gregersen.

Thomas’ manager Harald Dal gjør sitt beste for å glatte over situasjoner og blidgjøre Thomas såvel som samarbeidspartnerne. Rådene som gis og avtalene som inngås er ikke alltid helt de Thomas har blitt forespeilet. Bedre blir det ikke av at Thomas har fått "utdelt" Linni Meister som kjæreste for å få fart i karrieren. Linni vil at hun og Thomas skal bli de nye Petter og Vendela, mens Thomas bare ønsker å fokusere på skuespillerdrømmen og komme seg bort fra alt ståket. På rollelisten finner vi i tillegg kjendiser som Peter Stormare, Per Heimly, Stig Henrik Hoff, Fridtjov Såheim og Onkl P.

Serien går over åtte episoder og sendes hver torsdag på TV3 og Viafree, mens på Viaplay vil hele serien være tilgjengelig fra torsdag 5. april.

De fire første episodene av Han heter ikke William kan du se her: https://clipsource.se/list/latest

• Kino, film, foto

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').