Blogginnlegg —
"Neste generasjon HMS" i gang
Alle skal komme trygt hjem fra jobben i og for Veidekke.
Vi har gjennom mange år vært ledende innen arbeid med HMS i næringen. Vi må likevel dessverre konstatere at vi har hatt et altfor høyt skadenivå de siste årene. Det er bakgrunnen for vårt arbeid med "Neste generasjon HMS". Vi har laget en felles strategi og funnet frem til noen felles tiltak som skal gjennomføres i alle enheter. Jeg vet at arbeidet nå pågår med å etablere mål og aktiviteter tilpasset enhetenes virksomhet og utfordringer.
Veidekke har i flere år arrangert en HMS-dag, der vi har nådd et mindre antall av de ansatte. I år har vi valgt å utvide HMS-dagen til en HMS-uke for alle i konsernet, som arrangeres 12.-16. september. Hovedfokus i år er sikkerhet og det å få alle med. HMS-uken starter den 12. september med den tradisjonelle HMS-dagen på Gardermoen. Der vil også konsernets HMS-pris bli delt ut.
Arbeidet med helse, miljø og sikkerhet er ikke et arbeid som avsluttes – det må vi jobbe med hver eneste dag. En viktig målsetning for HMS-uken er bevisstgjøring og trening på risikovurdering – her har vi alle mye å hente.
Jeg oppfordrer alle dere som jobber i og for Veidekke til å bruke HMS-uken til å tenke gjennom og trene på hvordan vi kan gjøre bedriften vår til en enda sikrere arbeidsplass. Vi har ingen å miste. Jeg er ansvarlig for HMS i Veidekke, og det er du også.
Related links
Emner
- Anleggsindustri
Kategorier
- hms
- hms-arbeid
- hms-uke
- hms-pris
- veidekke