Viaplay presenterer en høst fylt av intriger, drama, komikk og kamp mot kriminalitet

Selv om det snart er slutt på sommer og lyse netter, kan du se frem til koselige stunder i sofaen med Viaplay. Høstens første måneder byr på store mengder hårreisende komedie, tårefylt drama og fartsfylt kamp mot kriminalitet alt på Viaplay!

-Det er fantastisk å kunne tilby så mange store serier med så stor variasjon i høst. Gjennom stadig flere premierer på Viaplay Premiere fortsetter vi å befeste vår posisjon som Nordens ledende strømmetjeneste som tilbyr noe til alle, uansett alder og smak, sier Lina Brounéus, COO Content Viaplay / MTGx.

Høsten på Viaplay presenterer den helt nye serien Blunt Talk, som i likhet med de andre titlene i konseptet Viaplay Premiere har eksklusiv premiere på Viaplay rett etter USA. I tillegg til Blunt Talk kommer suksessen Empire med sin andre sesong, og dessuten sesong 3 av The Blacklist.

Blunt Talk sesong 1

Blunt Talk handler om den britiske nyhetsoppleseren Walter Blunt som flytter til Los Angeles sammen med sin alkoholiserte mannlige tjener samt tung bagasje i form av de mislykkede ekteskapene han har bak seg. Sammen har de tenkt å erobre de amerikanske kveldsnyhetene, men Walters forhastede beslutninger både under og utenom sending gjør målet vanskelig å nå.

Empire sesong 2 premiere 24/9

Hele 17,6 millioner så sesongavslutningen i USA, hvilket gjør serien til en av årets heteste. Empire handler om Lucious Lyon, kongen av hiphop, som spilles av Terrence Howard. Han er sjarmerende og skarp, og direktør for Empire Entertainment – og har en fortid som gangster. Musikkimperiet hans har hatt mange fremgangsrike år, men alt endres når Lucious rammes av en sykdom som kommer til å gjøre ham lam innen tre år. Klokken tikker, og han må lære sine tre sønner hvordan de skal drive selskapet, slik at de etter hvert kan overta livsverket hans.

The Blacklist sesong 3 premiere 2/10

I denne kritikerroste serien, som er produsert av Jon Bokenkamp og John Davis, fortsetter vi å følge Raymond "Red" Reddington og Elizabeth "Liz" Keen. I flere tiår har den tidligere agenten "Red" vært en av FBIs mest ettersøkte forbrytere, men allerede i sesong 1 overga han seg mystisk nok til FBI for å sammen med dem jage personer på hans "Blacklist", en liste som omfatter alt fra korrupte politikere og mafialedere til spioner og terrorister.

• Kunst, kultur, underholdning

Om Viaplay
Viaplay er Nordens ledende video - og underholdningsleverandør av serier, filmer, sport og innhold for barn. Viaplay knytter deg til underholdningen du elsker, tilgjengelig på de fleste skjermer. Du finner hele sesonger av serier, det beste utvalget av kjente filmer og direktesendte sportssendinger i verdensklassen, som for eksempel UEFA Champions League, PGA, NHL og Formel 1. Viaplay er en del av MTGx, den digitale akseleratoren i Modern Times Group. Les mer på www.viaplay.com.

Viaplay AB er en del av Modern Times Group (MTG), som er et internasjonalt medieselskap med virksomheter på fire kontinenter hvilket inkluderer gratis-TV, betalings-TV, radio og innholdsproduksjon. MTGs Viasat Broadcasting driver gratis-TV og betalings-TV-kanaler, som er tilgjengelig på Viasats egen satellittplattform og tredjeparts nettverk, samt distribuerer TV via Internett. MTG er også den største aksjeeieren i CTC Media, som er Russlands ledende uavhengige TV-selskap. Besøk www.mtg.se for mer informasjon.

Fredrik Olimb

Pressekontakt Pressesjef Norge 93290065