Projectplace ansetter ny visepresident for salg

Pressemelding  •  18-05-2011 08:29 CEST

I dag annonserer Projectplace, en ledende leverandør av nettbasert prosjektsamarbeid i Norge, Norden og Europa, at Frank Holzhäuser går inn i selskapet som visepresident for salg. Holzhäuser har en bred bakgrunn med 22 års erfaring fra internasjonalt salg og forretningsutvikling samt forretningsstyring i IT- og teleindustrien. Han har blant annet vært visepresident med ansvar for globalt salg hos Netviewer AG, en av Projectplaces strategiske partnere, og salgsdirektør for Europa hos SITA Inc.

Europeisk vekst
Frank Holzhäusers viktigste ansvarsområde vil være å fremme Projectplaces internasjonale vekst og styrke selskapets lederposisjon på det europeiske markedet ytterligere.

– Markedet er klart til å ta imot de innovative og tidsriktige produktene som Projectplace tilbyr. Det nettbaserte samarbeidsverktøyet underbygger ideen om sosial prosjektstyring, noe som gjør denne SaaS-tjenesten unik på markedet, sier Frank Holzhäuser, nyutnevnt visepresident for salg hos Projectplace, og utdyper;

– Bak produktet står et fleksibelt, engasjert, kreativt og høymotivert team med en smart og strategisk innfallsvinkel. I løpet av mine 22 år i salgsbransjen har jeg aldri opplevd noe lignende. Jeg er derfor svært glad for å få være en del av dette teamet og kunne bidra til å få fart på Projectplaces neste vekstfase i Europa.

Lovende fremtidsutsikter
Projectplace har opplevd stor suksess det siste tiåret. De siste fem årene har selskapet vokst jevnt og trutt og fått både flere kunder og flere ansatte. I dag har Projectplace 640 000 brukere på verdensbasis. Bare i 2010 fant 100 000 nye kunder veien til selskapet. I samme periode ble antall medarbeidere utvidet fra 103 til 120, og målet er å ha 200 ansatte innen utgangen av 2012.

– En visepresident for salg med Frank Holzhäusers bakgrunn og internasjonale erfaring passer godt overens med selskapets fokus på det europeiske markedet, og den tyskspråklige regionen i særdeleshet, sier Pelle Hjortblad, administrerende direktør i Projectplace, og fortsetter

– Frank tilfører dessuten verdifull internasjonal kompetanse til vårt svenske lederteam. Hans erfaringer fra det europeiske markedet vil hjelpe oss å øke vår internasjonale innsats ytterligere. Vi er utrolig tilfreds med å ha fått han med på laget, og ser frem til å utvide Projectplace-familien med flere talentfulle folk i tiden fremover.

– For Projectplace er det verdifullt å få inn en internasjonal visepresident for salg som har tilhørighet til Europa, da Europa er Projectplaces store potensial på sikt. Frank Holzhäuser, som har base i Tyskland, vil som ny visepresident bidra til å ytterligere styrke Projectplace sin internasjonale satsning i årene som kommer, kommenterer Arild Falck, Norgessjef i Projectplace.

Som et ledd i videre vekst rekrutterer Projectplace i øyeblikket nye utviklere og designere til FoU-avdelingen samt nye ansatte innen salg og markedsføring.

Internasjonal mediakontakt:
Anna Ålenius Mathson, International PR Manager
Telefon: +46708930246, epost: anna.alenius.mathson@projectplace.com

Presserom for media: http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/projectplace_international

Projectplace (tidl. Prosjektplassen) er markedsledende i Europa på nettbasert prosjektsamhandling. Siden 1998 har Projectplace vært førende innen utvikling av online prosjektverktøy, inspirert av utviklingen innen Social Project Management. Projectplace finnes på 7 språk, og så langt har over 640 000 brukt verktøyet til å forbedre kommunikasjon og forenkle samhandling i sine prosjekter. Selskapet har drøyt 120 ansatte, hovedkontor i Stockholm og lokale kontorer i Oslo, København, Frankfurt og Amsterdam. Les mer på www.projectplace.no