Projectplace vokser med 100 000 brukere hvert år

Pressemelding  •  22-11-2010 11:21 CET

Oslo, 22. november 2010 – Projectplace, Europas ledende innen nettbasert prosjektsamarbeid, nådde nylig en milepæl med 600 000 registrerte brukere. Antall brukere har økt med 100 000 bare det siste året.

I november 2009 kunne selskapet konstatere at en halv million brukere hadde registrert seg siden det nettbaserte prosjektverktøyet ble lansert i 1998. Som følge av den sterke europeiske veksten og en grundig styrket salgs- og markedsføringsorganisasjon har kundebasen vokst med hele 20 prosent i løpet av 2010.

”Nå ser vi resultatet av vår nye salgsorganisasjon og de omfattende investeringene vi har gjort innen markedsføring,” sier Pelle Hjortblad, CEO Projectplace International.

Hver uke registrerer tusenvis av nye brukere seg for å kunne samarbeide via det nettbaserte verktøyet. Blant kundene er CapGemini, Posten Norge, Skanska, PricewaterhouseCoopers, Electrolux, Manpower, NCC, Samsung, Sony Music, Vodafone og mange flere.

”Nettskymarkedet er mer modent og disse kundene er ikke så skeptiske til å bruke en nettbasert tjeneste,” sier Pelle Hjortblad. ”Nå kan vi fokusere på de sosiale og samarbeidsrelaterte aspektene ved prosjektledelse og fortsette arbeidet for å gi både eksisterende og nye kunder en enda bedre brukeropplevelse.”

Blant de mange forbedringene er et sosialt verktøy for kommunikasjon i prosjektgruppen. Dette er nå integrert i prosjektoversikten og i applikasjonen Projectplace for iPhone. Projectplace har også lansert et manifest som gjenspeiler visjonene i Social Project Management, og fremhever samarbeidet som den viktigste suksessfaktoren for et prosjekt. Mange funksjoner er basert på ideer som kundene selv har foreslått i Projectplace sitt idéforum.

Projectplace er enkel og veldig intuitiv i bruk,” sier Alexander Gottschlich, Global Programme Manager i Vodafone. ”Programvaren har hjulpet oss å redusere både reisetid og utgifter betydelig. Koordineringsarbeidet går mye raskere med onlinemøter. Prosjektmedlemmene kan snakke direkte med hverandre uten å møtes ansikt til ansikt. Dette bidrar sterkt til å redusere misforståelser.”

Pressekontakt:

Villen Hernes, Country Marketing Manager
Mobil 97 57 82 50
E-post: villen.hernes@projectplace.no

Følg oss på:

Flickr

Besøk vårt presserom: http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/projectplace_international

Projectplace (tidl. Prosjektplassen) er markedsledende i Europa på nettbasert prosjektsamhandling. Siden 1998 har Projectplace vært førende innen utvikling av online prosjektverktøy, inspirert av utviklingen innen Social Project Management. Projectplace finnes på 7 språk, og så langt har over 590 000 brukt verktøyet til å forbedre kommunikasjon og forenkle samhandling i sine prosjekter. Selskapet har drøyt 120 ansatte, hovedkontor i Stockholm og lokale kontorer i Oslo, København, Frankfurt og Amsterdam. Les mer på www.projectplace.no